Räddare i nöden

Nu har vi två duktiga livräddare i familjen. Anna och Arvid har kört årets livräddning på simträningen och på simskolan.

Jag tycker att det är viktigt att de repeterar livräddning varje år. Man vet aldrig när olyckan är framme. I år har det tyvärr varit otäckt många drunkningsolyckor i Sverige.

Vi spenderar ju väldigt mycket av vår fritid vid vatten då vi bor vid kusten och vi är ofta på äventyrsbad, fiskar och har äventyr vid våra fina sjöar och är mycket i naturen. Så man kan inte öva nog.

Arvid går  sin första tur i simskola så det var premiär med livräddning för honom. 
Mormor och Lasse var så klart på plats för att få vara med om detta viktiga ögonblick i hans liv. 

Stolt som en tupp hoppade han i bassängen i sina kläder och intog köttbulleläge med största allvar.
Hur ofta tränar du på livräddning?
Jag borde nog köra en omgång nästa gång jag är på badet.

Kommentarer :

#1: Vero

Oj, det har jag nog inte gjort sedan jag gick i gymnasiet. Men det är som du säger, det är otroligt viktigt.
Här i kommunen så får alla barn gå i simskola i småskolan och det är toppen. Viktigt när man bor nära vatten eller ja, viktigt över huvudtaget.

Ha en fin dag !

skriven
#2: Tina

Hej vännen! Ja det är verkligen superviktigt det där med livräddning! Snart ses vi!!! KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :