Lördagsrapportering

Jag hade minsann rätt igår. Vi vaknade tidigt i morse och både mark och tak var vita, inte av snö men av frost. Det har varit bitande kallt idag och det har krupit ner till minusgrader. Nu ikväll så började det sakta dala ner små vackra snöflingor från himmelen och nu är trädgården klädd i gnistrande vacker härlig snö. Tveksam dock till att det ligger kvar. Men jag håller tummarna och hoppas på det. Jag älskar när den vita fina snön sprider sitt gnistrande ljus i mörkret. Det ger mig energi och livslust i mängder.
Bilden är lånad och visst är det fantastiskt vackert och rogivande?!

Dagen idag spenderades med familjen.
Vi åkte till Kärrasand och besökte deras lilla mysiga julmarknad. Det blev en hel del delikatesser inhandlade såsom underbart god äppelmust från Malva Gård, supergod marmelad gjord på blåbär och whiskey, mjölkfria mumsiga marknadskarameller åt barnen och nyttigt fröknäcke. Tomten bjöd upp mig på en dans ute i kylan och dessförinnan bjöd han barnen på juliga påsar fyllda med godis. En julmarknad som vi kommer att besöka flera gånger.

Julkänslan håll sig kvar när vi kom hem så nu är det både julstjärnor och tomtar i huset. Några julklappar har jag även hunnit slå in och varsamt lagt ner dem i julklappssäcken. Ja, jag älskar denna tiden på året och ja, jag vet att jag är en vecka för tidig...i år igen.



Kommentera inlägget här :