Tänk positiva tankar!!


Idag fick jag en härlig sovmorgon!
Anders fixade alla morgonbestyr med barnen & jag snarkade som aldrig förr!
Vardagslyx på högsta nivå just nu då jag har min tråkiga insomningssvårighet.
Idag behövdes faktiskt ingen lycklig tanke för jag var redan lycklig då jag vaknade
utsövd som aldrig förr. Men det är ju inte bara på morgonen det behövs lyckliga tankar.
De behövs kontinueligt hela dagen för att må bra!

Vet ni om att vi har ca 60 000 tankar varje dag?! Av dem är ungefär 95 % automatiska tankar
som vi tänkt förut & resterande fem procent är helt nya tankar. Har man då låg självkänsla
så riskerar ett stort antal av dessa vara negativa, det är det här som jag försöker vända på
genom mina positiva tankar på morgonen...och resten av dagen.
Tänk positiva tankar!! Fake it - til you make it! Mina nya ledord. Inte så tokigt va?
Intala dig själv att du kan! Skriv positiva saker om dig själv, om vad du har gjort & vad som är
positivt i ditt liv! Vad är du nöjd & positiv över vad du har gjort just idag? Skriv ner det!
Tankens kraft är fantastiskt stark, om man använder den på rätt sätt!

Idag är en ny dag med nya positiva tankar!
Ta vara på den!



Kommentarer :

#1: Branka

:-) Hej! Självklart är det okey att du lag till mig :-) Super kul!



Länkar tillbaka (Fixar Under dagen)



skriven

Kommentera inlägget här :