Sköna söndag



Vilken härlig söndag vi har haft!

Barnen vaknade pigga & glada alldeles för tidigt men tack & lov för barnkanalen & Bolibompa! Vi fick en välbehövd extratimme under täcket medan barnen åt frukost framför tv:n.
Anna har lite svårt att sova på nätterna. Armen gör ont & det är obekvämt att ligga med det hårda gipset, så det blir lite gråt & oro tre fyra gånger varje natt. Men hon har ändå modet uppe hela dagarna.

Arvid & jag tog oss en liten cykeltur på förmiddagen i det härliga höstvädret. Anna & Arvid åkte till Sölvesborg för att hämta gammelmormors vackra ekskänk, en gammal fåtölj som vi ska klä om och lite andra smågrejer som hon ville att vi skulle ha när hon gick bort. Nu är garaget fullt med möbler som skall restaureras & fixas så maken min har massor med jobb framöver.



Anna & jag fixade till spökhuset medan Arvid sov på eftermiddagen och vi hann precis klart innan familjen Hammarstedt kom för en låååång promenad. Vi gick hela strandpromenaden & kolleviksrundan så nu är jag allt lite matt i kroppen. Men gud så skönt det var! Jag har tänkt att påbörja fortsättningen på min viktresa igen & hittade ett smarrigt recept hos Barbamamman. Jag hade tyvärr inte alla ingredienser hemma men med lite justeringar så är nu två styck Gi-gratänger i ugnen & det luktar ljuvligt! Morgondagen skall startas med vägning & mätning, sen skall gåskorna på för den dagliga promenixen. Håll nu alla tummar & tår för att jag klarar det den här gången! Funderar på att införa veckans goding igen...fast den här gången blir det GI-recept!

Nu är det dags för söndagsmys med maken!




Kommentera inlägget här :