Vitaminbomb



Nu har dert blivit lite för långa pauser igen mellan mina inlägg.
Den här hösten har varit omtumlande på många sätt & vintern börjar inte bättre verkar det.
Än så länge är ivarje fall barnen friska & snön har äntligen kommit. Igår var vi hemma hos familjen Ageton nästan hela dagen. Det är alltid lika mysigt att umgås med dem. Barnen leker så bra & vi vuxna kan bara vara... i flera timmar. God mat och en hel del bus både inomhus & ute i snön förgyllde vår dag.

Imorse ville inte Anna gå till dagis för hon hade hört oss prata om att vi idag sk köpa en julgran. Hon ville ju ockå följa med. Nu blev det dagis ändå & hela familjen ska ta en promenad till julgransförsäljningen i eftermiddag istället. Granen skall pryda vår lilla trädgård med massor med ljus! På söndag är det ju första advent så nu är det fix & fej som gäller de närmsta dagarna. Barnen är extra förväntansfulla då deras farmor kommer på söndag & skall stanna några dagar.

På måndag är det dags för mig och mamma att åka till Ullared. En liten tomteresa där de flesta julklapparna förmodligen kommer att inhandlas. Barnens önskelistor är fulltecknade och min likaså...
Jag hoppas bara att det inte är alltför mycket folk på Gekås. Vi har inte så lång tid på oss däruppe så det lär bli racerkörning mellan avdelningarna. Det får nog bli en tur någarana innan jul också kanske.

Nu ska jag ta mig en rejäl vitaminbomb för att förhoppningsvis stävja min analkande förkylning Och sedan ska vi åka iväg & köpa lite pulkor till barnen innan det är dags för julgransinköpet.

Ha en härlig dag i det vackra vintervädret


Kommentera inlägget här :