Dagarna de går & går...


Dagarna de går & går... För ett tag sedan var maken, barnen & Lasse i nytorpet på äventyr. Barnen älskar att vara ute i naturen & speciellt då Lasse är med. Han är en riktig skogmulle som kan namnet på vartenda växt, svamp & pinne. Just den här dagen var det meningen att det skulle plockas svamp. Det var bara det att det hittades bara en enda liten kantarell! 

Flera timmar avverkades i skogen trots svampbristen & givetvis så stod korvgrillning med på schemat! Är det äventyr så är det. Visst är de fina, mina skogsmullar!

Den senaste tiden har varit tung. Väldigt tung. Vi har haft många dödsfall & sorgliga händelser i familjen. Den ena tragedin avlöser den andra & det är knappt att man orkar stiga ur sängen på morgonen. Den ene dör efter den andre & sjukdomar överskuggar oss från alla håll & kanter. Jag hoppas att ni har förståelse för att det blir lite si så där med mina inlägg men jag ska försöka hålla skeppet flytande trots allt.

Mitt nya motto, att tänka positiva tankar har fått sig ett litet bakslag men skam den som ger sig!
Imorgon kommer min fina vän Ulrika som jag inte har träffat på länge så jag hoppas att det blir ett kärt återseende med många skratt & lite tårar. Riktiga vänner är det finaste man kan ha.
Eftermiddagen kommer att fyllas med diverse fix & trix inför lördagens spökfest. Anna & Arvid är i sitt esse inför festen och här ska spökas ordentligt med både vuxna & barn. Se upp om ni befinner er i Vägga på lördag! Det kommer att vistas både spöken, häxor & demoner i krokarna!

Kram allihopa! Var rädda om er & ta vara på era nära & kära, man vet aldrig hur länge man får ha dem hos sig...








Kommentarer :

#1: sofiabergdén .

det är jobbigt med allt det här. jobbigast är ju att man drömmer mardrömmar om den lilla fina syster man har ;/



jag saknar nytorpet. jag vill dit och grilla korv. jag saknar att gå efter lasse i skogen och plocka svamp. saknar hans skrämmande oväntade frysningar för att lyssna vilket kvitter som tillhör vilken fågel. saknar att spela en kort och en lång en regnig eftermiddag med stefano som redan efter bara tredje rundan ligger på minus tvåhundra poäng. jag saknar att vara liten och inte behöva tänka på massa skit. inga bekymmer. bara glädje, mys, korvgrillning, svampplockning, fågelskådning, kortspel..saknar allt. saknar min fina familj. trots att jag har massa fina vänner här som bryr sig om mig så känner jag mig oerhört ensam ibland. saknar min familj. älskar min familj. <3

skriven
#2: Popprinsessan

Men usch vännen!

Trots att jag inte "känner" dig så önskar jag att det fanns något jag kunde göra för dig just nu när allt är så tungt!!!



Många, många kramar till dig och jag tycker faktiskt visst att du försöker hålla din positiva energi uppe, iaf på bloggen! Hoppas att du får en härlig dag med din gamla vän och att det blir en kul fest på lördag!



Kram!

skriven
#3: Maria

Massa styrke kramar till dig!



skriven

Kommentera inlägget här :