Fix & trix

Oj vad mycket det är att tänka på när man ska
byta bostadsort & län.
Har nog ríngt till...& jag överdriver inte, en tio eller
tolv sjukvårdsinstanser för beställning & överflyttning
av barnens journaler.
Kom precis på att man måste ringa tandvården oxå.
Har fixat & trixat med banken & mäklaren så att allt
flyter på som det ska & har även hunnit med att ringa
till MIO i Kristianstad & beställt en ny soffa till vårt nya
vardagsrum.
Den vi har nu ska vi ha i allrummet...
Det mesta känns färdigt men jag vet av erfarenhet att
det dyker upp nya saker varje dag som man kommer på
som skall göras.


Jag mår absolut inte alls bra idag. Det blir värre för var
dag som går & imorgon får jag nog ta mig till läkarn
så jag kan få en röntgen innan det blir försent.
Vill ju inte bli dösjuk nu när Sofia & jag snart ska ut på
äventyr. Rätt medicinering kan nog få undan det här
lite kvickt...förhoppningsvis.
Anna vaknade i morse & sa att hon hade ont i halsen men
insisterade på att få gå till dagis så jag hoppas att hon
inte blir sjuk hon med.
Arvid har ett ordentligt förkylningsvirus igen som satt sig
på hans ögon. Stackarn är jätteduktig på att själv rengöra
ögonen nu. Det är skönt att han fixar det själv men ack så
trist att han som knapp tvååring är så van vid medicinering,
sprutor & skötsel att han tar det mesta med sans & elegans.
Målet är just nu att vi alla ska vara friska inför nästa vecka.
Det låter väl bra?

Nu blir det en kopp te & America´s next top model.
Ha en bra dag



Kommentarer :

#1: wojtan

Hej vännen



Fy så trist att du blev sjuk nu, men du hade ju lite tur som slapp att vara sjuk på Rebeccas fest :)



Hoppas du piggnar till snabbt. Jag ska till mässan i morgon och även i helgen. I morgon tar jag Fotomässan och i helgen barnmässan.

Kram åsa

skriven

Kommentera inlägget här :