Tiden räcker inte till...

Jisses vilken omställning!

Jag vet i gudarna hur man ska få ihop det här med
arbetsliv & familjeliv.
Laga mat har till exempel fått prioritet noll den senaste
tiden & det funkar ju inte ekonomiskt i längden.

I helgen måste jag se till att komma iväg & handla & framförallt
förbereda nästa veckas middagar.
Det är helt omöjligt att ställa sig klockan 17.15 & laga mat
när barnen hade behövt få maten serverad 16.30.
Hur gör alla ni andra för att få vardagslivet så smidigt
som möjligt samtidigt som ni arbetar?

Framtidsdrömmarna lever faktiskt vidare trots allt!
Banken har sagt ja, trots lite bakslag från ena halvan
av familjen, dock har planerna på återflytt till söder torrlagts.
Jag fick akut panikångerst, vilket förmodligen är det största
beviset på att jag inte är redo eller helt enkelt inte vill flytta tillbaka.

Ikväll ska vi på visning av ett hus här uppe i Göteborg,
får se om det håller alla mina krav...

Det är ju en hel del krav jag har ska ni veta & med
en familj som våran så krävs ju en hel det yta.
Det skulle vara skönt att slippa husera på 68 kvm
med tre vuxna & två barn....
Jag återkommer om visningen senare.

Igår var jag på dansen igen.

Helt fantastiskt som vanligt!
Jag fullkomligt älskar att svänga runt som ett jehu genom
lokalen...härligt!
tre & en halv timmes dansande sätter sina spå på kroppen ska ni veta.
Ont både här & där har jag men gud så gott man mår i själen.
Vågen börjar peka uppåt igen men kläderna blir större så
jag förmodar att dansen börjar resultera i muskler.
Muskler som för mig har varit totalt obefintliga på denna
kropp de senaste fyra åren.
Back on right track kanske...

Ha en underbar dag där ute & jag återkommer när
tiden räcker till....


Kommentarer :

#1: Mamma Russin

hej hopp.. oj det låter som du har fullt upp gumman..

går ni alltså i köpa hus tankar, å roligt.. när du skrev söder ut ? var är det då?

kramkram och lycka till

skriven

Kommentera inlägget här :