Piggelin & skiftbyte...

Vaknade i morse med att en riktig liten piggelinis
kom uppstudsande i sängen.
Jag fick en stor blöt puss mitt i nosen & en varm härlig kram...

Äntligen är Arvid okej i lungorna igen & magen är stabiliserad.
Den nya medicinen har gjort susen så nu ska vi minska doseringen framöver.
Mitt eget illamående hänger kvar som en irriterande igel men natten har klarat
sig utan några otäcka aktiviteter så det är nog över snart hoppas jag.
Anna är inte så pigg längre. Hon är trött & hängig & med tanke på hur det har
varit här hemma de senaste dagarna så har det blivit skift byte.
Arvid är tillbaka på dagis & Anna är hemma.
Jag hoppas bara att hon slipper magsjukan!
Hon ska få diverse preparat nu för att häva eventuella utbrott.
Varm mjölk med honung, en smarrig rostemacka, lite ipren & några vitpepparkorn.
Håll tummarna på att vi är en frisk familj till helgen!!!

Kommentarer :

#1: Ingela la la

Jag håller tummarna.

Skönt att Arvid mår bättre i varje fall.



Kram

skriven
#2: Louise

Jag håller mina hårt. Usch för alla dessa sjukor som redan börjar florera efter sommaruppehållet :-(



Kram

skriven
#3: Jessica

Tummarna hålls stenhårt!!

Usch vad jobbigt med alla sjukdomar som bara avlöser varandra.



Kram!

//Jessica

skriven
#4: Rebecca

Håller tummarna för er!

Hoppas skiten är över snart och att ni alla snart är åter på era dagsplatser. Miljoners kramar från en ännu sjukling till en sjukling.

skriven

Kommentera inlägget här :