Mitt nya liv

Imorgon börjar mitt nya liv...

Livet som heltidsarbetande småbarnsmamma.
Fy bubblan...hur ska det här gå?!

Var en runda på stan idag för att hitta något att
ha på mig på jobbet.
Hittade en jättesöt klänning på rean på
Kappahl & en tunika på Gina Tricot.

Jag hittade även massor med kläder på min
favvobutik Esprit, men på grund av envisa överflödskilon
får dessa underbara kläder vänta i butiken några veckor
till innan de får bo i min garderob;)

Hemmet ser ut som... jaa ett bombnedslag är nog
den närmsta beskrivningen jag kan komma.
Anders är ju den underbara maken som sköter städningen
här i det Bergdénska hemmet... & jag , ja jag är den lata
bortskämda hustrun som aldrig orkar ta tag i skiten...
Jag hatar att städa!
Nu är det som tur är bara fem dagar till älskade Anders
kommer hem, så snart blir det ordning på torpet igen.

Arvid är som vanligt krasslig.
Jag var nere på apoteket för att hämta ut en extra
inhalator men det var beställningsvara så den kommer
inte in förrens imorgon så det ska bli intressant att se
hur den här natten blir.
(Den andra inhalatorn har flyttat in på dagis för han
måste ha den där på dagarna & jag glömde givetvis att
ta med den hem i eftermiddags)
Det slutar förmodligen med att jag får sova sittandes
i sängen med Arvid sovandes på mitt bröst.
Han har så svårt för att andas utan sin inhalator stackarn.

Anna har under dessa veckorna blivit väldigt mammig,
men de senaste dagarna har hon tuffat till sig lite & vill
gärna vara en stor tjej & somna själv i sin säng...
Hon ligger där inne & räknar på fingrarna...
hur många dagar det är tills pappa kommer hem.
Hon har även stora planer på vad vi ska göra på lördag när
han kommer...

De senaste dagarna har Anna bytt skepnad ganska ofta.
Hon heter inte Anna utan Madicken...& Arvid är  Elisabeth.
Madicken ramlar ner från taket & dör...men hon bryter
bara benet & armen så hon måste ligga i soffan & bli ompysslad,
Lilla Elisabeth får hämta en det ena & en det andra åt
stackars Madicken...
Hon är så go, vår lilla Madicken (Anna)
Det får nog bli en Madickenfilm på inköpslistan.

Jag var med Sofia hos distriktssköterskan idag.
Jisses, jag har inte skrattat så mycket på länge, ni skulle hört oss!
Omläggningen av såret gick hur bra som helst & jag hoppas att
proverna inte visar på något elakt.
Det blir besök & omläggning på onsdag igen men då får hon klara
sig utan mamsingen.

Nu ska jag ladda inför morgondagen...
Dagen med stort D.
Den förata dagen på mitt nya liv...
Skrämmande...


Kommentarer :

#1: Rebecca

Hoppas du får en riktigt bra första dag på ditt nya liv. Miss U.

Puss & Kram

skriven
#2: Popprinsessan

Oj, oj här var det full fart! Hoppas att natten gått bra utan inhalator. Varför har han den? Astma?



Visst är det roligt att bara lyssna på barnens låtsaslekar där de är än den ena än den andra? Jag fattar inte var L får allt ifrån. Igår när jag hämtade henne på dagis frågade jag om hon hade berättat att vi varit och tittat på brandbilar i helgen. "Schhh!" sa hon till mig, "det är en hemlis". "Jag säger att jag åkte karusell istället!" Ehh, why liksom? Och var fick hon det ifrån?!?

skriven
#3: Wojtan ♥

Hej



Hoppas det har fungerat bra med jobbet!

Det är inte världens lättaste att sköta både jobb och barn, främst inte nu när du är ensam.

Tur att Anders snart är hemma :)



Kram på dig

skriven

Kommentera inlägget här :