Så gick det...

Måndagen förra veckan var det åter dags
att besöka läkaren.
Det var en riktigt sjuk Ingela som eskorterades
av Anders & Anna till bilen.
Väl på vårdcentralen så var det först besök på
laboratoriet för ytterligare provtagningar.
Sköterskan blev helt förfärad när hon såg mig.
Jag hade ju blivit rejält sämre sen förra besöket.

Jag visades in till läkarens rum där jag föll ihop
på britsen kroppen var totalt utmattad & jag orkade
inte ens sitta ner än mindre stå upp.
Läkaren behövde bara ta en snabb blick för att se att
något var fel så han skockade oss vidare till akutröntgen
för att röntga hjärta, lungor & skalle.

Efter lång väntan så var vi tillbaka med det vita kuvertet
till läkaren som log & sa;
-Ja du lilla vän här har vi svaret, nu kommer du snart
att må mycket bättre!

Jag hade de senaste fem dagarna blivit felmedicinerad 
så det var inte så underligt att jag blivit så sjuk.
Jag hade i fem dagar ätit medicin mot mykoplasma när
det i själva veket var bihålorna det var fel på, dessutom
så var min kropp inte alls så förthust i medicinen jag fick
så jag vart sjukare av den oxå.

Nu fick jag äntligen rätt medicinering, kortisonspray
till nosen & antibiotika, som dessvärre slog ut
resten av kroppen de första dagarna men den tog ivarje fall
på rätt ställe den här gången.
Jag blev sjukskriven i ytterligar tio dagar för att vara säker på
att kroppen blir helt återställd.
Det tog ungefär fem dagar innan jag började känna mig
bättre så när som på att kroppsvärskorna fortfarande är ur balans.
Antibiotikan är som sagt var inte sårsklit snäll mot resten av
kroppen & speciellt inte mot magen.
Imorgon kväll tar jag sista tabletten så på torsdag ska jag
äntligen kunna jobba igen.

Förutom min lilla sjukresa så har även resten av familjen haft
sina pärser under tiden.
Sofia har varit minst lika sjuk hon oxå med hög feber & en hosta
som fortfarande håller i sig.
Stackarn satt med 39.9 graders feber & skrev teoriprovet som
tyvärr resulterade i fyra fel för mycket.
Däremot så klarade hon uppkörningen i går, på hennes födelsedag,
& provet ska skrivas igen inom kort.
Håll tummarna för henne!

Arvid fick även han hög feber & hosta så Anders har fått vara hemma
för vård av både fru & sjukt barn i en hel vecka, vilket resulterade i att
även han fick hög feber nu i helgen som var, som tur är så varade det inte
så många dagar så båda två är tillbaka på jobb & dagis.
Anders tog Arvid till BVC igår för vaccination av svininfluensan igår
eftermiddag så jag hoppas att han klarar sig ifrån biverkningarna som kan
uppstå...

Anna & Sofia tog tåget förra måndagen ner till mormor & Lasse efter att
Anna fått sin vaccinering mot svininfluensan.
Hon fick givietvis hög feber efter några dagar som har hållt i sig ett tag.
Idag är hon frisk men har en extra friskdag hemma för att vara helt
återställd innan det är dags för dagis igen.

Äntligen verkar det som om vi är på väg mot friskare tider!
Peppar, peppar, ta i trä....


Kommentarer :

#1: attis

Hej vännen. Hoppas att blir bra nu så du fått rätt medicin. Låter som en jobbig period. Lrya på dej.

Kramen

skriven
#2: Louise

Men usch så dålig du har varit, stackare! Skönt att det vänt för dig och även de andra i familjen nu.



Hoppas Arvid slipper biverkningar av sprutan. Ingen av mina barn fick annan reaktion än ont i armen & lite trötta. Jag & Mats tog igår & har bara ont i armen än så länge.



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :