Tycker synd om mig själv

Jag längtar efter mamma!
Jag vill inte bo 35 mil ifrån Mamma & Lasse längre.
Funderar allvarligt på att flytta tillbaka till Blekinge... igen

Dessa sjukdommar tar knäcken på mig.
Jag orkar inte dra runt allt utan hjälp & mamma & Lasse har ju lite svårt att
bara komma upp så där på stubinen. Jag önskar att de bodde här uppe
oxå så vi kunde få lite hjälp och avlastning.

Har inte fått sova en sekund inatt, Arvid har över 40 graders feber &
får inte behålla vätskeersättningen jag ger honom, än mindre penicillinet.
Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att göra suppar med penicillin
istället för den här illasmakande gegga som är rent omöjlig att få i barnen.
Om det inte spottas ut så kräks det upp & då gör det ju ingen verkan.

Det är så hjärtslitande att se sitt lilla yrväder ligga helt utslagen.
Jag kan inte lägga honom ifrån mig ens för att gå på toaletten utan
att han blir helt hysterisk. Så vi ligger här i soffan hela tiden.
Samtidigt sitter min älskade lilla Anna uttråkad här i soffan  brevid & tittar på
sin tredje film för idag& undrar varför vi inte kan göra någonting & varför
jag måste vara med Arvid hela tiden.

-Jag vill gå ut mamma!!! Mamma det är ju sol ute!!!
jag vill gunga...Snälla mamma!!!

- Mamma jag vill ha dig!!! Mamma!!!!

Det gör ont i både själ & hjärta.
Jag hatar att känna självömkan men idag är det maxat.
Ska kolla om jag kanske kan ta bilen ner till mamma...


Kommentarer :

#1: MammaRussin

hej gumman..

åh så jobbigt med en sjuk och en piggelin.. var bor du nu då?? har du flyttat från hemtrakterna??

hoppas lill killen kryar på sig.. och lill stumpan orkar kolla lite mer på film..;)



kramkram

skriven
#2: Ingela

Usch såna där dagar är ju inte roliga, men du skulle inte våga flytta!

Kram

skriven
#3: Linda

Låter tufft, vet precis hur det känns att ha mamma så långt bort, min mamma bor 100 mil ifrån oss.

Hoppas er lille kille snart blir bättre och att storasyrran får ut och gunga i det fina vädret.

I dag har det ju verkligen varit vårvåder, så himmla skönt.

Kram

skriven
#4: Micaela

Åh stackars er!

Jobbigt när barn/en e sjuka!



Sist fick vi ery-max ist för kåvepenin! MKt bättre å smakar inte så illa!



Kram

skriven
#5: Anonym

Jag är glad att ha alla samlade omkring mig. Längtade så mycket när jag var yngre och bodde i Stockholm. Barnen har ju alltid kunnat springa emellan, när dom ledsnat på mig.

skriven
#6: jenny a

puss på dig....tänker på dig i denna jobbiga situation!

skriven

Kommentera inlägget här :