Äntligen lugn & ro....


Igår fick vi reda på att Arvid kommer in på ett av de dagis vi har önskat.
Det är så otroligt skönt att äntligen kunna slappna av & njuta av de
sista månaderna som hemmamamma!
Tyvärr så är det kaos här i Torslanda när det gäller barnomsorg så
Anna & Arvid kommer inte att gå på samma dagis, men det blir
ganska smidigt ändå.
Arvids dagis ligger på cykelavstånd så det blir lite meckigare bara,
lite extra vardagsmotion dör man ju inte av :)

Jag ringde till jobbet idag & föranmälde min ankomst den
femtonde september...
Det ska bli riktigt skönt att börja jobba igen & riktigt spännande
för jag vet inte var jag hamnar än...
Hoppas att jag får besked innan midsommar så jag kan njuta ordentligt
av sommaren innan förberedelserna för dagis & arbetsliv sätter in...

Sofia den nybakade studenten fick en tvåveckors chartersemester
av pojkvännen Karl i studentpresent så för tillfället ligger hon
vid poolen på hotellet i marmaris med en paraplydrink i handen.
Snacka om fuskigt! Här är det regn & rusk utanför fönstret &
blekare än så här har jag nog aldrig varit!
Får nog se till att krypa in i ett solarium innan galan annars
kommer jag att se ut som ett spöke & skrämma slag på
alla bloggmammor!

Arvid ligger just nu & sover som en stock, snarkar gör han oxå,
Anders är hos sjukgymnasten & Anna har leksaksdag på dagis.
Jag ligger därför och slappar i soffan & väntar på att
"Våra bästa år" på TV 3 ska börja!
Har följt denna fantastiska :) serie i över tolv år nu....
Helt sjukt...precis som serien, som egentligen är
hur dålig som helst men totalt beroendeframkallande...

Visst är bilden på familjen helt underbar!
Tagen vid vår lilla odlingslott här på gården...




Kommentarer :

#1: Louise

Ja vilken jättefin bild!



Jobbigt med barnen på olika dagis, så hölld et på att blir för oss med när Eric skulle börja men när jag fick reda på det ringde jag och "raised hell", men på ett trevligt sätt ;-) och ett par dagar senare hade han plötsligt plats på Ebbas dagis :-)



Iofs är vardagsmotion inte alls att förkasta men jag kände att det inte var dumt för lillebror att ha storasyster på plats liksom.



Cyklar Anna utan stödhjul? Jag frågade deti en kommentar men du har inte svarat...

Himla duktigt isf!



Vad jobbar du med?



Kram & jag vill verkligen träffas på en öl/fika/promenad innan galan. Kan vi inte försöka få till det snart, med Ingela med?!

skriven
#2: Jessica

Hej vännen!

Och tack för din goa kommentar inne hos mig, det värmer massor!!



Vad skönt att ni fått dagisplats, det är sådant som alltid är oroligt, nu kan du koppla av och bara njuta av sommaren och att få vara hemma!



Hehe "Våra bästa år" följer jag oxå till och från, helt galet men det är svårt att låta bli och man hänger alltid med även om man missar ett par veckor ibland :-)



Lägger en länk till dig från min sida, hoppas att det är okej!



STOR KRAM!

//Jessica

skriven
#3: Pysen73

Skönt att ha det löst, även om det inte blev samma dagis för båda...

skriven
#4: Anders Bergdén

Du borde diska istället för att kolla på days of our lives! hahaha.



Ne skojar bara älsklingen!

Kram

skriven
#5: Louise

Sv: Eric börajde cykla trehjuling förrförra somren & 12 tums med stödhjul förra, nu vil han att vi tar bort dem men det känns kanske lite tidigt. Vi får se.



Nästa vecka är det ju midsommar & det är ju så dumt för Mats är i Sto tisdag-onsdag så då blir jag lite låst. Kanske att ni vill ta en liten fika hemma hos mig ngn av de kvällarna? Annars får det bli veckan efter midsommar.



Kram

skriven
#6: Wojtan

Hej



GRATTIS till dagisplatsen!

Jag hade olika dagis till min tjejer i ett halvår och det var superjobbigt. BRA att ni slipper det.



TACK för frågan om after Work! Jag hänger mer än gärna med!

Är fullbokad alla lördagar framöver, men vardagskvällar kan jag när som helst. Superskoj!

Hojta till när det blir av!



Kram från mig

skriven
#7: sofiabergden .

Jag njuter som bara den ska jag saga dıg x)

Underbara mannıskor pa hotellet och trevlıg personal.

Jag kanner mıg ınte specıellt brun om man jamfor med alla andra har.. men jag ar nog ıaf brunare an nı blekfısar hemma ı sverıge.

Jag hoppas att vadret ar skıt dar hemma! Har jag ratt? :P Har ar det ıaf 36 grader ı skuggan ^^ UNDERBART!!!



Nu ska jag dra mıg ner tıll poolen och bada bada bada... mwıhı..



Hoppas nı har de kul dar hemma ı trakıga sverıge ;)



Saknar er... PUSS

skriven
#8: Jenny

Grattis till dagisplatsen, så skönt! Önskar jag visste vart jag ska jobba framöver också men det ordnar sig förhoppningsvis till det bästa!



Hoppas allt är bra med er? kram Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :