Sista arbetsdagen

Idag är det Sofias sista arbetsdag på Bostadsbolaget.
I fyra veckor har hon & hennes kompisar rensat, krattat,
klippt, vattnat, fixat & fejat här i området.
Det är riktigt lyxigt att ha egen privatträdgårdsmästare...
Anna & Arvid passade på att hjälpa till lite när det var
dags att fixa trädgårdsgången...



Vi är ju alla i familjen lite av små trädgårdsmästare
Vi spenderar ganska mycket tid tillsammans vid
vår fina lilla odlingslott.
Både Anna & Arvid är väl insatt i odlingens konst &
båda två älskar när det är dax att skörda!
Det blir många många turer förbi lotten för att knippsa
åt sin några safiga solvarma jordgubbar & smultron...

I helgen blir det stora skördehelgen för vår egenodlade färskpotatis!
Vi har även en massa jordgubbar & smultron att plocka.
Hittills i år har vi plockat ungefär tjogo liter jordgubbar...
Gräslöken, basilikan, persilja & dillen skall klippas ner & frysas
in inför den stundande årstiden med vind & kyla...

Kommentarer :

#1: jenny a

Cad är hemligheten, vi har plockat ca 20 jordgubbar, den första för ca 3 veckor sedan :(

skriven
#2: Rebecca

Fina familj!

Mysigt med sin egna lilla odlingslott, här går vi ut på bärpromenad varje dag och plundrar området, dock på allmän plats.

Längtar tills ni kommer.

Ha en jätte fin dag fina du!



Miljoner kramar

skriven
#3: Ingela la la

Vad mysigt det ser ut! Gott lät det med ;)

Gulligt att dom hjälper syrran..

Kram

skriven
#4: Popprinsessan

Trist, jag såg inte din kommentar om vår hemfärd förrän jag redan var hemma... Nästa gång hoppas jag kunna komma förbi och säga hej :-)



Vad spännande och förhoppningsvis mysigt med camping! Blir det nu till helgen?



Är lite sugen på att till nästa år odla lite mer här hemma. Har en väldigt lite tomt, men tänkte kanske avsätta en liten bit till lite odling. I år är det bara lite krukor med jordgubbar och smultron, men vi har inte haft nåon utdelning av dem ännu...



Btw, kom gärna förbi när ni ändå ska till Lund och hälsa på Cheeky! :-)

skriven
#5: Karin (Albins mamma)

Tack gumman, men tyvärr blev natten hemsk.. Man får ju vara glad att dagen varit hyffsad och att det är helg nu :)



Gud vad mysigt och roligt med egen odlade saker!

Ha en underbar helg, kram!

skriven
#6: Charmkatti

En egen trädgårdsmästare vore skönt. Eller ännu heller en landskapsarkitekt som kunde tala om för mig hur jag ska göra och planera. Det är den svåra biten tycker jag. Klippa och rensa tycker jag är rätt skönt.



Kramar!!

skriven
#7: Louise

Vad härligt med odlingslott. Det skulle man ha. På min altan lyckas jag ändå klämma in smultron ocg kryddor så jag är halvnöjd :-)



Ha det

skriven

Kommentera inlägget här :