Oväntat besök i vårt kök



Vi har fått en mus i vårt hus!

I flera dagar har vi misstänkt att en mus
har funnits någonstans i väggarna men inte
trodde vi att den hade flyttat in på riktigt.
I går kväll förde den ett himla oväsen så Anders
sa att vi måste kontakta bostadsbolaget.

Jag låg av många olika anledningar sömnlös i natt
när Arvid vid 02,30 kom upptassande till mig i sängen.
Vi gick upp för att göra lite välling &  fick då en överraskning.
Den knaprade & skrapade som bara den på vitrinskåpet...

Någon hade flyttat in i vårt pepparkakshus & inte
vem som helst utan lilla skogsmusen.
Jag skrek som en galning, hur töntigt som helst,
efter Anders som flög ur sängen som en raket.

Arvid & jag stängde in oss i sovrummet medans Anders
påbörjade musjakten mitt i natten...

Jag höll på att skratta på mig när jag hör utifrån köket;

- Lilla musen...hallå... kom lilla musen...

Hihihi min man är så söt, man kan inte tro att han är jägare på riktigt.
Undrar om han gör samma i skogen när han jagar älg.
-Ääälgen ....hallå....kom lilla älgen...

Efter en lång lång stund kommer jägaren i i sovrummet & säger att han
minsann ska ta fram pistolen...
Han är för söt som sagt var. :)
Han tänkte försöka skjuta den stackars musen med luftpistolen men jag
lyckades avstyra det hela & till slut gav Anders upp & kröp ner hos Anna
för att skydda henne mot inkräktaren.

I morse kom Anna in till mig & Arvid & frågade;
-Mamma, varför är det så stökigt i köket?
Hihi...det var helt upp& nervänt & såg ut som ett slagfält i köket.

Musen är så vitt jag vet fortfarande kvar men Anders har ringt anticimex som
ska fortsätta den stora jakten på den lilla lilla söta musen.
Jag hoppas att den är över när jag kommer hem från jobbet...


Kommentarer :

#1: Wojtan ♥

Hej



GOD fortsättning!

Det är väl ändå lite gulligt med en mus i pepparkakshuset!

Var glad att du bara har en. Hans 1 000 släktingar verkar bo hemma hos mig :)



Kram Åsa

skriven
#2: Anonym

Hahaha!!! Vilket nattligt äventyr! Sätt en musfälla i pepparkashuset...



Hoppas ni haft en bra o mysig jul...kram

skriven
#3: [email protected]

Det är inte klokt, jag trodde verkligen inte Anna då hon ringde nyss! Eftersom Anders "sufflerade" begriper jag ju att det är sant! Hur har den tagit sig in? Som ni vet är vi i Sörmland och här på landet hade jag förstått det, men i Amhult? Jag har nog bara varit hysterisk en gång i mitt liv, för tjugo år sedan, och då var en liten mus inne på Näset.....Henrik jagade ut den och skrattade åt mig!Jag förstår din reaktion, Ingela!

För övrigt firar vi 36-årig bröllopsdag i dag, time flyes so fast!

Tusen kramar från farmor och farfar på Pukfält.

skriven
#4: sweetmama

Ha ha vilken rolig musjakt ! Lycka till och hoppas att det bara är EN liten rackare ;o)

skriven
#5: Popprinsessan

De är ju ganska söta de där små rackarna! Men jag hoppas ändå att ni har hittat er lilla inkräktare idag och bett honom/henne att hitta en annan bostad.



Hoppas också att ni slipper alla sjukdomar under 2010 och får ett riktigt fint avslut på 2009!

skriven
#6: josefine

tjing,

du verkar ha det riktigt bra på jobbet iallafall.. önskar jag fick bloggtid! :)

skriven
#7: Josefine

ja men ett bra jobb har du iallafall. Önskar att jag också hade bloggtid!

skriven

Kommentera inlägget här :