Flyttfågeln...

Nu flyger min unge ur boet mot sitt alldeles egna näste!

Sofia fick sin första egna lägenhet idag, och inte vilken
lägenhet som helst utan en etta på Johanneberg i Göteborg.
Det är sjukt svårt att få tag i lägenheter i centrum men min
fågelunge har fått ett förstahanskontrakt på en etta på 33 kvm.

Flytten har redan påbörjats lite smått men det är meningen att
övertagandet sker den första januari.

Inte nog med att jag blivit en medelålders gammelgädda, nu har
min första unge lämnat boet.
Jag är både glad & lite ledsen på en & samma gång som en
riktig hönsmamma ska vara...

Nu ska här mysas ordentligt de sista dagarna som jag får
ha min vackra unge hemma...




Kommentarer :

#1: Louise

Hälsa GRATTIS till henne. Bedrift att få 1:a hanskontrakt här! Då blir hon granne med mig (?vilken gata?) och så får hon nära till älskade Liseberg :-) Måste lilla systern tycka är bra. Hoppas den lilla friskar till sig till 4 årsdagen.



Kram! (& så vill jag se lite bilder från 40 årsfesten gärna!)

skriven
#2: Ingela la la

Stort grattis till Sofia! Förstår att det känns lite konstigt ;) Hon är ju kvar i Göteborg i varje fall, alltid ngt.

Kram

skriven
#3: Popprinsessan

Men vad spännande! Kul för Sofia!

skriven
#4: Afrodite

Jadu...så är det. Mys på nu bara...=) Visst är det blandade känslor; man är glad för deras skull, men samtidigt har man lite separationsångest. Så var det för mig i alla fall. =) Kram och ha det gött!

skriven
#5: sweetmama

Oj den känslan känner jag igen. Min äldsta flyttade för några år sedan. Och nu går mellandottern och väntar på lägenhet. Min yngsta har jag bestämt att hon inte får flytta ;o)

skriven
#6: Duracellmamman

Så kul!! Grattis!! Kan förstå att flytten sker med blandade känslor från din sida.



Varma kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :