Redo & förväntansfull

Redo för dagisstarten med ryggan på plats & förväntansfull blick...

Arvid är stora killen som börjar på dagis idag!


Lennart följde med till dagis & ska bo där nu så att han kan trösta Arvid
på dagarna när inte mamma & pappa är där.
I ryggsäcken ligger även snuttefilten & nappen så det blir tryggt på dagis :)


Första dagen på dagis gick jättebra!
Han stormtrivdes direkt, gick på upptäcktsfärder & ägnade inte en sekund åt
sin lilla mamma, hur skönt som helst...
De andra barnen var jättegulliga & alla lekte så bra ihop.
Arvid satt till & med stilla under nästan hela fruktstunden, en stor bedrift ska ni veta ;)

Efter lite lek, upptäcktsfärd & fruktstund inne var det dags att utforska gården &
utemijön. Gissa om Arvid var i sitt esse! Han sprang runt som en galning och till
hans stora förtjusning så fanns det massor med vinbärsbuskar på gården
så Arvid försåg sig med sand- & gruskryddade vinbär...
Mumsigt värre!

När det var dags att gå hem vinkade han glatt till fröknarna & barnen.
Arvid satt stolt tupp i sin vagn & var pigg som en lärka hela vägen hem.
Under lunchen här hemma så har han pladdrat på med en massa obegripliga ord
& viftat & gestikulerat med sin små armar så jag förmodar att han pratade om
dagiset  & allt som hände där.  :)

Min lilla kille har blivit stor, och det är inte utan att en liten tår trillar ner från
min kind när jag ser på bilden där han förväntansfullt vänder blicken mot
storasyster Anna & vinkar hejdå när hon går in på sitt dagis.
Det är nu det börjar.
Början på vårt nya liv, det dubbla dagislivet...

Måste bara tala om att vi har en hemlighet!
Så hemlig att vi knappt själva vet....


Kommentarer :

#1: ingela

en rolig hemlighet för vissa, medans lite mindre roligt för andra.

men för mig, är det skitroligt :D (Y)

skriven
#2: sofiabergdén .

Oj, förra inlägget var från mig.. sofia.. inte från mamma ingela ^^,

skriven
#3: Carolina

Vad skönt att han trivs så bra!

Hemlighet?! Vad?? Nyfiken i en strut =) kram

skriven
#4: Rebecca

Tuffe killen, han är så underbar!

Skönt att han verkar trivas.

Du..jag och hemligheter går inte ihop, i allafall inte när jag inte vet något, jag döör av nyfikenhet.

Miljoners och åter miljoners kramar

skriven
#5: Ingela la la

Jösses så söt han är stora killen. Väska och allt har han ;) Bra att Lennart är med!



Nu är jag oxå nyfiken..

skriven
#6: Popprinsessan

Underbara bilder på stora killen! Härligt att Lennart fick hänga på ;-)



Hemligheter? I like!!

skriven
#7: Nina - Glamourmamman

Men hur söt är han inte!!!? :-)



Jasså, du var på Gekås i somras! Synd att jag inte var där då så vi kunde hälsa :-) Hoppas att du slapp stå i kö bara... Ha en fin söndag, kram!

skriven

Kommentera inlägget här :