Hemma igen...

Nu är vi hemma igen.
Huset är upp & nervänt med all
packning som skall packas upp
& sorteras.
Det är ganska skönt ändå att vara hemma igen.
Semestern har varit underbar men som man säger;
Borta bra men hemma bäst.
Nu när vi har varit i Blekinge några dagar så
måste jag erkänna att funderinar på återflytt
dykt upp lite då & då....
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte :)

Anders börjar jobba igen idag &
förhoppningsvis får vi reda på exakt datum
för Brasilienresan.
Jag behöver förbereda mig både fysiskt & mentalt på det här.
Fyra veckor "all alone" kan tära ordentligt på en samtidigt som
det ska bli en intressant utmaning.
Inskolningen på Arvids nya dagis börjar nästa vecka
& Anna ska så smått gå upp till full tid på sitt dagis.
Lite sorgligt, den här hemmatiden kommer ju aldrig tillbaka.
Nästa gång det Bergdénska huset utökas med bebis då
blir vi mormor & morfar.
Förhoppningsvis dröjer det några år tills dess ;)
Men ganska coolt skulle det ju vara att vara både
Småbarnsmammabloggare, tonårsmammabloggare &
mormorbloggare...eller hur!

Nu får jag forsätta med operation uppackning
& förhoppningsvis hinna ladda upp alla semesterbilder.
Jag lovar att ni ska få ta del av vår underbara semester snart.

Ha en bra dag!




Kommentarer :

#1: Amanda

Himla spännande med Brasilien-resa. men det för förståss en del att ha koll på innan dess.



Hoppas du får ordning på kaoset hemma idag. Ha en fin dag.

Kramar

skriven
#2: Rebecca

Är det något som piggar upp så är det verkligen just det. Saknar ju dig massor!

Puss & Kram

skriven
#3: Wojtan

Hej



Vad kul att vi ska ses igen på fredag!



Kram Åsa

skriven
#4: Ingela la la

Haha, jag det hade varit nåt. Mormor Ingela ;) Har du kläckt den idén till Sofia?



Skönt att du är hemma igen =)

Kram

skriven
#5: Majsan

Hej! Vi missade varandra i Hällevik! Synd men vi träffas säkert snart igen:) KRAM

skriven
#6: Marie

Välkommen hem får man väl lov att säga då! :-)

Ta det lugnt med all uppackning och tvätt, den finns ju kvar.



De där 4 veckorna grejar du galant, men förstår att det känns jobbigt. Dock är jag övertygad om att tiden kommer att gå väldigt fort, lätt!



Ha det gott!

Kram

/marie

skriven
#7: sofiabergdén .

Jo tack. Det blir inte idag iaf ;) haha.. men man vet aldrig.. jag vill ju vänta minst 2 år till iaf..



eftersom hela släckten är unga mammor, så varför kan inte jag bli det ? ;) hihi...



<3

skriven
#8: Popprinsessan

Mormorbloggare.. du är väl lite för ung för det va? Men du hade ju säkert vunnit i den kategorin om det varit award på någon gala :-)



Härligt att ni haft det bra, och jag håller med, borta bra men hemma bäst. Hatar dock att packa upp.. urk!



Förstår dina känslor över att vara ensam i fyra veckor, men du ska se att det går jättefort. Några planer här och där så kommer tiden bara att susa iväg!

skriven

Kommentera inlägget här :