Så himla gott...




Färsfyllda tomater

2 stora tomater
90 g nötfärs
1/2 tsk olivolja
1/2 finhackad chili 
1 tsk currypasta
1/2 dl bulgur
1/2 paprika
3 msk naturell lättyoghurt
1 klyfta rödlök, finhackad

Tillaga bulgur enl förpackningen
Skär av ett lock på tomaterna & gröp ur dem.
Stek färsen smulig i olja, tillsätt chili & currypasta.
Låt det puttra en stund.
Fyll tomaterna med färsen & gratinera i ugn 200 grader
i ca 15 minuter.
Blanda youghurt & lök, smaka av med salt & peppar.
Blanda bulgur med tärnad paprika & servera det med
tomaterna & såsen.
En grönsallad är gott till.

Mumsigt värre... & mätt blev jag!

Jag har tänkt lägga upp de rätter som jag

Kommentarer :

#1: Afrodite

Mums! Ännu en underbar måltid! Tack för recepten till desamma! Kram =)

skriven
#2: Herr E

Det såg smaskigt ut!

skriven
#3: Ingela la la

Det ser gott ut! Då ska jag prova det med =)



Bushuset blir ju pörfekt!



Kram Ingela

skriven
#4: Milla

Det såg jättegott ut!!

skriven
#5: Louise i Gbg

Åh vad gott det såg ut. Det måste jag göra snart, eller färsfyllda paprikor, det var också längesedan. Bulgur ÄLSKAR vi i min familj men jag upptäckte det inte förrän för ett halvår sedan eller så.

skriven
#6: [ lilla fru werner ]

Smarrigt! Detta ska jag också prova nån dag, fast jag får ta nåt annat istället för bulguren. Jag kör ju GI... Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :