Mys med Mormor & Lasse


Anna & Arvid myser med Mormor...

Vi har haft en underbar helg hemma hos Mamma & Lasse!
En massa god mat, vilket förmodligen kommer att visa sig på
vågen imorgon, och massor med härliga påskpresenter & givetvis
en massa bus & roliga upptåg!

Mamma bjöd på en jättegod förrätt i lördags, helt underbar var den....
Jag lägger ut receptet senare så håll utkik :)

Anna var med på Blåkullahoppet i lördags.
En kär gammal tradition i Karlshamn.
Stadens ungar kommer utklädda till torget & tågar gemensamt upp till
Väggaskolan.
Där är det påskkärringarnas & påskgubbarnas årliga hopptävling
där alla som deltar får fina priser.
Det är så härligt att se en massa hoppande ungar!

Här har ni vår egen lilla påskkärring på väg till Blåkulla!



Här står de uppradade i startposition....
Ser ni vår lilla kärring där i mitten?


Efter blåkullahoppet är det dags för den årliga äggletningen i skogsdungen!
När startskottet går rusar alla kärringar & gubbar in i dungen & letar efter
trääggen som Lions har placerat ut.
Ungarna är som tokiga, ja vissa föräldrar oxå ska ni veta...:), de rafsar &
krafsar bland löv & kvistar, lyfter på stockar & stenar och klättrar i berg
i jakten på de eftertraktade äggen.
Äggen byts sedan ut mot en stor härlig godispåse!
En mycket uppskattad & mysig tradition som även jag som liten deltog i
år efter år...


Anna såg givetvis till att hitta ett ägg till Arvid oxå...fast godiset åt norpade
Pappa till sig så klart...

Visst är vi fina!
Arvid har blivit helt frälst i sina nya coola solglasögon!
Coola killen!

Hoppas att ni alla har haft en lika underbar helg som vi!




Arvid & Lasse busar...

Kommentarer :

#1: Ingela la la

Vad mysigt det ser ut med påskkärringarna =)



skriven
#2: **Wojtan**

Men vilken liten söt påskkärring du har!

Ser ut som om påskhelgen varit bra hos er.



Kram Wojtan

skriven
#3: Karin

Tack så mycket :)



Fina barn du har! :)



Kram!

skriven
#4: Jenny

Vilka jätte fina bilder, ser ut som en kanon dag! Visst är det härligt med otekniska damer :) Älskar att hjälpa sådana kunder när de lämnar butiken nöjda när de lärt sig något nytt!



Nu väntar sängen för mig, sov gott! Kramisar!

skriven
#5: Marleen

Vad kul att så många engagerar sig....



hoppas ni hade en bra påsk....

skriven
#6: attis

Gomorron vännen. Vilka härliga bilder. Skrattade så jag tjöt åt detta horoskop igår. Påsken har vart underbar. Jag har lagt till dej på bloglovin nu. Hoppas det är okej då.

Kramisar

skriven
#7: Pysen73

Vilken söt påskkärring!

Tack för alla fina kommentarer som du har lämnat hos mig, de värmer ska du veta.

skriven
#8: ♥ MammaRussin

hej gumman..

är du 26?? jag är bara 25 år ja!!! ;)



vilka fina kort och vilken fin påsk ni ser ut att haft..:)

ursöt påskkärring.. hihi... lät arvid sina solglasögon sitta kvar?? haha.. det hade aldrig stina gjort.. kramrkam

skriven
#9: Rebecca

Vilken härlig tradition!

Och vilka söta påskkärringar du har.

Blev det någon dags igår hihi?

Ha en härlig dag.

Kram Rebecca

skriven
#10: Louise

Vilken härlig helg ni haft! & vi med! Helt underbar. Jag har också lagt in lite bilder just.



Arvid så cool ut i glasögonen & Anna är jättesöt som påskkärring verkligen. Väldigt kul tradition det där med hopandet & letandet! Mats gömmer alltid barnens ägg iaf & i år, nu när Ebba kan läsa, så skrev han ledtrådar så att de till slut hittade sin ägg. Det var kul!



Kram i solen (som aldrig verkar ta slut & det tackar vi för! sommarfräsch färg redan i april, det är inte dumt!)

skriven
#11: annica

hihi fina bilder, ni verkar haft det jätte mysigt!!

Jag förstår att Arvid gillade glasögonen, han va ju så cool i dem.

kram

skriven
#12: marie

Sådana där traditioner är värda så mycket. Kul att få se bilder på dig och dina fina coola barn :-)



Mmm jag är nog lite impad själv över att jag anmält mig till GBG-varvet. Men då jag inte tränat speciellt mycket så får jag ta det med ro. Se det som en kul utmaning helt enkelt!

Konsten att springa längre är att inte lubba på i 180 utan ta det lugnt och i sitt tempo. Jag är övertygad om att du orkar springa mer än 100 meter, så det så. Fast så ska man ju vilja oxå s



Ser fram emot många härliga recept!

Kram

/Marie

skriven
#13: ♥ MammaRussin

hej hej..

du har fått en rösta av mig... :) grattis till finalplatsen.. vi är med och fajtas i samma kategori, bästa tonårsmammabloggen.. :) haha.. kramkram

skriven
#14: Frida

Visst har det varit en underbar helg!?

Massor av sol & värmen kan inte bli så mycket bättre..

Superfina bilder på er allihopa :D

Hoppas att du haft en bra vardag så här efter ledigheten!!

Kramar<3

skriven

Kommentera inlägget här :