Afrodans & bajskorvar


Hejsan svejsan!

Sitter här i soffan mitt i natten och kan inte sova som vanligt. Har varit på en väldigt intressant föreläsning om stress ikväll med kusin Sara. Vi fick även prova på Afrodans som var jättekul…och jobbigt! Ska se om jag hittar Afrodanskurser här i Karlshamn! Ute är det tretton minus och snöflingor stora som femkronor singlar ner från himlen. Vackert men nu vill jag faktiskt ha vår snart, även om jag vet att det dröjer ett tag till….

På tal om våren, vi har planerat att åka upp till Göteborg i påsk och fira massor på Styrsö, det ska bli jättekul att fira riktigt Göteborgskt och framförallt på riktigt ö vis!
Jag blev väldigt glad då jag såg att Liseberg öppnar under påsken så det blir efinitivt ett litet besök där på påskdagen för oss Karlshamnare  Kanske några Kompisar och kusiner som vill följa med, kanske till och med farmor och farfar vill ta en liten tur i Farfars bilar eller lilla bergochdalbanan Rabalder? 

Anna har idag haft ”samtalspåsen” med sig till dagis. Där i ska barnen lägga något de tycker mycket om och sedan berätta om den/det för de andra barnen på samlingen. Anna valde att ta med sig stora Prinsessbok som hon fick av Thea i födelsedagspresent. Den är enligt Anna väldigt spännande för det finns sagor om både prinsessor, drakar, häxor och prinsar… Hon är så söt lilla gumman

Lillkillen, som inte är så liten längre har äntligen börjat prata! Det bara bubblar ur honom och det kommer mer eller mindre förståeliga ord varje dag. Häromdagen sa han Arvid för första gången! Stolt som en tupp är han när han säger ”Auwa”. (= Arvid på Arvids språk)

Just nu är det mesta dock bajs. Han säger bajs när han är arg och när han ska retas och när han ska skoja, ja mest hela tiden. Gissa om han blev lycklig igårkväll när pappa Anders berättade sagan om bajskorven! Arvid skrattade så han kiknade...och Anders oxå för den delen! Mina goa killar!

 Anna har blivit en riktig gourmet. Varje måndag till torsdag sitter hon bänkad framför tv:n för att titta på ”Halv åtta hos mig”, och vi ska alltid ha något gott att äta så min viktminskning går tyvärr åt skogen. Igår frågade hon Anders om vi inte ska äta hummer snart, hon är sååå sugen på hummersoppa...

Hummersoppa blir det, om två veckor när kompisarna Ludvig och Agnes med mamma och pappa kommer på besök. Anna hon planerar menyn för fullt och övar med att leka ”halv åtta hos mig” hela tiden… Blivande stjärnkock kanske?

 Nu ska jag krypa ner i sängen och invänta John Blund...
Sov sött gott folk!

 

Kommentarer :

#1: stora dottern

nahw <3 världens bästa familj..

skriven
#2: Popprinsessan

Ha ha! Men det hade väl varit helt underbart att ha en dotter som blev gourmetkock i framtiden?



Härligt att se fram emot påsken, själv tar jag bara en dag i taget här och tycker att det är jättejobbigt att inte veta när bebisen vill komma. Snacka om kontrollbehov... I know!



Hoppas att du kunde sova gott när du väl somnade!

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :