Jul på Ljungsleds

Är ni nyfikna på vad vi har gjort idag?
Familjen har haft det så mysigt på Ljungsleds Plantskola som tillsammans med många härliga utställare bjöd på en julmarknad med massor av inspiration inför stundande helgdagar.

Everyday Bags var där och de säljer designade cykelväskor. Jag skulle vilja ha en av varje färg och modell. Så snygga allihopa. Har en tanke om att köpa en till Anna som fyller tio år om några veckor. Kunde inte köpa den idag men lurade ut vilken som var hennes favorit.


Karin Löfgren, konstnären, var där med sina magiskt målade flickor. Ångrar nu i efterhand att jag inte köpte det jag ville. Tur dock att jag tog hennes visitkort.  Sanne Dahlström var där med bland annat roliga spännande muggar och Röshults Vedugnsbageri med doftande nybakt bröd. Jag kan ju tyvärr inte smaka så jag får nöja mig med den ljuvliga doften. 
En kopp kaffe och härliga lussekatter är aldrig fel en dag som denna.

Det var många, många fler utställare förstås och många av dem var UF-företag. Arvid, familjens sockerfria försåg sig med en vacker strut med polkagrisar. Anna valde istället en påse med nyttigt fröknäcke och från UF företaget HealthySnacks köpte hon en påse med underbara pepparkaksbollar.
Vi kom hem med massor av inspiration, goda juldelikatesser och en rejäl dos med julkänsla. Måns Zelmerlöw sattes på så fort jag kom hem...julskivan såklart.

Har du inte varit på Ljungsleds Plantskola så har du verkligen missat ett härligt ställe med fantastisk personal.


  

Kommentera inlägget här :