Here I go again...hela veckan på en gång.

Nu sitter jag här igen.
Det är väl fjärde dygnet nu.
Måste börja skriva sömndagbok.
Förhoppningsvis hittas då ett mönster
som kan brytas fortare än kvickt.
Min insomnia börjar bli olidlig...

Helgen på Linedancekryssningen var
precis så rolig som jag hade tänkt mig, plus
lite till. Dans i dagarna tre, fantastiska människor,
god mat & härlig musik.
Passet hann jag ju få så en liten tur i Riga blev det
på söndagen. En ganska charmig stad trots allt.

Det var jättekul att träffa kusinerna från Norr &
det lär bli minst ett årligt event tillsammans framöver.
Planeringen är redan i full gång...

I tisdags var jag med Anna & alla små äpplen på
hennes dagis. Bussresa in till Göteborg med femton
förväntansfulla små äppelskruttar var en upplevelse i sig.
Destinationen för äventyret var den fantastiska dockteatern
Sesam på Chapmans torg. Föreställningen heter
"Bokens hemlighet". En underbar historia om viggo & Vilda.

Viggo och Vida är vilse i biblioteket. Bakom en oansenlig dörr
döljer sig äventyret - en magisk bok, lika stor som barnen själva.
Med skuggspel, skådespel och levande musik väcks boken
bokstavligen talat till liv.
Teaterupplevelsen vävs ihop med läsandet, och skapar ett sug
efter nya berättelser.
Barnen älskade teatern. Anna pratar om den varenda kväll.

Torsdagen var bokad för inventering på Stadium i Allum.
Jag blev hämtad klockan 05.15 av min goda granne Ingela.
Okristligt tidigt enligt min mening men jag med min insomnia
var vaken redan två timmar innan...
Det blev en massa "blippande" under dagen kan jag lova, men
roligt var det. Det är ju inte varje dag man får följa med Ingela
till jobbet.

Efter mitt hårda arbetspass belönade jag mig själv med en härlig
chokladpralin & en hejdundrande shoppingtur!
Därefter var det bussen direkt till Fräntorp & månadens dansrådsmöte.
Ingen rast, ingen vila här inte...

I fredags fick vi värsta rycket när Anders kom hem från jobbet.
Packade in oss alla fem i bilen & körde i raketfart ner till Ullared.
Vi kom på att det bara är två & en halv vecka tills vi flyttar & vi
har eller rättare sagt hade inte lampor till ens hälften av rummen
i nya huset. Lampan jag ville ha kostade 1390 kronor på en av
stadens möbelhus & nästintill samma lampa kostade otroliga
169 kronor på GeKås! Helt galet!.
Vi åkte glatt hemmåt efter två timmars shopping med bilen
full av diverse prylar inkluderat sju stycken lampor!
Barnen somnade som stockar i bilen... alla tre.
Mannen som en stock när vi kom hem... & jag tittade på
klockan sista gången 03.12...
Om jag ändå kunde sova!

Lördagen började med storstädning av lägenheten som just
nu är som en enda stor flyttkartong.
En inbjudan till familjen Claesson kom så vi tog genast chansen
att komma hemifrån ett tag
fem Timmar senare, massa bus & härlig thaimat i magarna styrde
vi bilen tillbaka till Torslanda.
Barnen somnade som stockar i bilen...mannen när vi kom hem
& jag efter tre avsnitt Supernatural, ett antal upp & nedstigningar
i sängen tittade återigen på klockan som visade 02.53.
Om jag ändå kunde sova!

Jag vaknade 06:30. Pip!
Klarvaken.
Fjärde dagen irad med bara tre- fyra timmars sömn. Olidligt!
Efter lite Pippi på rymmen, frukost & lite fix & trix så packade
vi in oss i bilen igen.
Destination: Bohus Björkö.
Kom återigen på att vi flyttar om bara två & en halv vecka.
Goda grannarna Tomas & Camilla skulle på expediton på Björkö
så vi fick panikångest över att aldrig ha varit där så vi hängde glatt med.
En underbar ö som vi definitivt kommer att besöka flera gånger till.
En promenad upp på utsikten, stros i hamnen, jakt på lekplats &
picknic i skogen med myror & elefanter gjorde vår dag.

Dagens dans på schemat var "Crazy Devils".
Hur kul som helst.
Friskade upp minnet från Stenungsund.
Sök på youtube på: crazy devils linedance ,så får ni se...
Jag får lite smått panik när jag tänker på att jag inte kan
fortsätta dansa på Vinga.
Nu måste jag försöka mig på att lära in alla danserna själv...
Hur nu det ska gå...

Suck.... nu är klockan 01.09 & inte nån John Blund så långt jag
kan se. Vad ska jag ta mig till?
Någon som kan komma med lite sömntips?








Kommentarer :

#1: Jenny

Antar att du testat en massa saker men har du nån aning om vad det beror på? Jag sover dåligt och har svårt att somna när jag har mycket i huvudet, mycket som jag oroar mig för. Har du testat avslappning där man lyssnar på instruktioner? Jag hade en skiva när jag var gravid, enormt avslappnande att ligga i sängen och lyssna på vågskvalp och en lugnande stämma som instruerar att slappna av i en del av kroppen i taget.

En kompis sov som du, några timmar per natt, och gick till vårdcentralen till slut. Hon led av akut sömnbrist, hade dåliga värden på olika saker (vet ej vad) och fick sömntabletter att äta i en vecka eller två. Hon fick bukt med det då.

Hoppas det löser sig, det är hemskt att inte kunna sova!

Kram Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :