Oj då!

Det blev en lite längre paus än vad jag hade tänkt mig. Men ibland blir det inte som man vill. Krafterna är inte riktigt tillbaka än men det beror inte på festen utan på att vi har haft sjukstuga här av och till den senaste månaden.

Just nu är Arvid hemma med feber och förkylning...igen. Anna har varit dålig till och från med sin mage och nu har vi äntligen fått tid på barnkliniken för utredning. Arvid har tyvärr kommit in i sin årliga vinterfeber period igen, jag hade hoppats på att han vuxit det ifrån nu och att immunförsvaret hade stärkts men icke. Det här är tredje omgången på en månad. Som tur väl är så kommer nästa år att bli lättare...då har vi världens bästa hjälp vid sjukdom, Lasse, som snart går i pension och som mer än gärna ställer upp för oss i alla väder. Världens bästa som sagt var!

Anders är iväg var och varannan vecka med jobbet så även om han har jobbet här nere nu så är jag ändå oftast själv med barnen. Inte riktigt som jag hade tänkt mig att det skulle bli men det är ändå bättre än när han jobbade i Göteborg. Min planerade träning gick alltså i stöpet och jag har inte tagit mig i kragen och påbörjat någon hemmaträning heller. Däremot så mår jag fantastiskt bra med min kosthållning à la LCHF. Min IBS har blivit så mycket lindrigare den senaste tiden och jag tror det har med det att göra.

Nu är det dags att underhålla min lille sjukling en stund...
Önskar er alla en härlig torsdag!



Kommentarer :

#1: Rebecca

Hej min fina vän!
Stackars Arvid som är sjuk, hoppas han blir frisk och piggelin snart igen.
Hade varit mysigt att träffas. Vågar dock inte svara på när. Den senaste tidens kaos med pappa och annat har gjort mig totalt off och jag som helst hade velat och behövt bara vara hemma och ta det lugnt får lite panik över att det är en massa julstohej nu.
Mängder med kramar från mig! Miss U

skriven
#2: Popprinsessan

Usch, jag hoppas att ni är piggare nu! Vi har också haft mycket sjukstuga den här hösten och det suger verkligen musten ur en! Nu börjar jag iaf komma i lite julstämning och ser fram emot att mysa en hel del hemma.
Kram till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :