Långt långt tillbaka...

Igår hade jag ett fint samtal med en fin vän. Hon gav mig rådet att skriva ner händelser tillbaka för att gå tillbaka för att komma fram till då det började.

Listan är ett sätt att komma fram till var man ska börja vägen tillbaka till mig själv igen. Den är ännu inte påbörjad i skrift men efter samtal med mamma ikväll så förstår jag att jag får en lång, lång lista som blir full av mer eller mindre tråkiga händelser under de senaste fem åren.

Jag ska även göra en parallell lista med de positiva hädelser som har gjort att jag har orkat hålla näsan över vattenytan så länge ändå.

Jag hoppas bara att jag inte sjunker djupare innan jag kan på börja vägen tillbaka...

Kommentarer :

#1: Jenny

Det fixar du.., ta det bara i din takt det är det som är viktigast!
Underbar bild..:).., jag vet..:) hallonita!!

skriven
#2: Vero

Skickar dig en stärkande kram. Du kommer fixa det.

Kram

skriven
#3: Jenny

Viktigt att du redan tar upp det! Synd att det finns så lite tid att träffas..har även varit sjuk i 5 dar nu..kram tänker på Dig!

skriven
#4: Popprinsessan

Finaste Ingela!
Bara skriv, tänk inte så mycket, ta det som det kommer, om det kommer i fel ordning så gör det inget, bara få ur dig så mycket du kan! Använd bloggen till hjälp, du har kanske skrivit en del redan?
Och glöm inte att plocka fram de fina stunderna när det blir som mörkast!

En hård, varm kram till dig som alltid är så glad när vi träffas! Kram!!

skriven

Kommentera inlägget här :