God morgon!

Frukosten är intagen. Citronvatten, en kopp svart kaffe och en grapefrukt.

Så här dag fyra in på min kickstart så måste jag säga att det går förvånansvärt bra. Igår kväll slog hungern och suget till men med en grön och citronvatten så klarade jag det!

Minus fyra, fem kilo på bara två veckor!
Kickstarten är en tuffare diet än de flesta och går ut på att jag äter mer varannan dag och mindre varannan. Det gör att kroppen inte vänjer sig och ämnesomsättningen blir rasande hög hela tiden.
Det är viktigt att följa programmet noga. Jag äter en hög mängd protein och det är viktigt för viktminskningen och för att jag ska bli mätt. Jag äter lite kolhydrater och relativt lite fett dessa veckor. Kaloriintaget ligger på mellan 900-1200 kalorier per dag. Om jag känner mig hungrig mellan måltiderna så dricker jag mycket vatten, grönt te, lite kaffe och den gröna smoothien.

Jag steker i smör eller olivolja och jag väljer själv vilken mängd bladgrönsaker jag vill ha på tallriken. På tal om tallrik så använder jag alltid den lilla assietten istället för den större mattallriken. På så sätt lurar ögat magen.

Om det är någon som vill ha menyn är det bara att hojta till!
Det är en sjudagars meny som man upprepar och äter ytterligare en vecka.

Man kommer att tappa cirka fyra till fem kilo under den här tiden.
Därefter fortsätter man på vecka tre och fyra men om dem väntar jag med att skriva om tills jag är där.

Jag hoppas att ni blir inspirerade!

Dagens frukost!


Kommentarer :

#1: Jenny A

Hoppas det går bra och att du behåller viktnedgången sen :) jag blir inte inspirerad av din diet hehe, men av din vilja och motivation!!!

skriven

Kommentera inlägget här :