Snart så...



Snart, snart ,snart ska jag ha en hel veckas semester!!!

Häromdagen frågade Anna mig;
- Mamma, när ska jag ha sommarlov?

Hmmm, vad svarar man på det när vi ska jobba hela sommaren?? Mammahjärtat gråter och jag svarade:

-Lilla älsklingen, vi ska ha sommarlov en hel vecka på Öland i husvagnen och sen har vi ju sommarlovskul varje helg...

Anna sken upp som en solstråle en mulen höstdag och det kändes lite bättre i mammahjärtat.

Idag var första dagen för barnen på sommardagis. Det var lite smått nervösa barn som lämnades imorse men de vinkade båda glatt i fönstret när jag gick vidare till jobbet. När jag hämtade dem ville de knappt följa med hem, så det blev tummen upp för sommardagiset. Skönt!

Imorgon kommer Anders hem från Göteborg. Han ska jobba hemma torsdag/fredag och det ska bli så skönt!
Det är inte lätt att sköta allt själv i veckorna men jag vänjer mig nog så småningom...
Torsdag blir det myskväll med kusin Sara & på fredag ska jag till söta Helena för att få tillbaka mina snygga naglar som just nu ser för j-liga ut.

Nu är det dags att krypa till kojs...eller...nej, det börjar visst en bra film...

Kommentera inlägget här :