Sjukstugan har premiär!


Nu är det premiär för den Bergdénska sjukstugan igen.
Jag går som på nålar varenda dag med panikångest i kroppen. Jag är så rädd
att Arvid ska bli lika sjuk som förr. Jag vet att det är galet men jag kan inte rå på det.
Skåpen är ivarje fall väl förberedda med alla medikamenter till Arvid och frysen är fylld
med förberedd mat om det värsta skulle hända.

Sofia ligger här i soffan nyopererad, Anna ligger i sin säng med en ihållande jobbig hosta,
jag har feber och är dunderförkyld, Anders börjar klaga på ont i halsen och Arvid han är som jag med feber, förkylning och hosta. Sjukstugan är alltså i full gång igen.

Nu ska jag krypa ner i soffan med en stor kopp honungsvatten och mysa med de andra sjuklingarna.
Ha en mysig söndagkväll allihopa!

Kommentarer :

#1: Jenny

Många är eller har varit sjuka så det är iofs inget konstigt, men visst flrstås att du är orolig.. Koncentrera dig nu på att ta hand om varandra. Arvid är säkert starkare nu gumman!?

Kramar till Er från oss

skriven

Kommentera inlägget här :