På väg uppåt igen...

Det sägs att man måste nå botten för att se solsken igen.



Idag är det definitivt inget solsken ute, det är värsta
höstregnrusket, men däremot börjar mitt hjärta & min själ
fyllas med glädje, hopp & sol igen.

Det har varit en väldigt dyster & trist period i mitt liv ett
tag men jag är på väg upp ur mitt nattsvata hål...äntligen.

Missfallet & att jag förlorade jobbet tog musten ur mig helt &
med Arvid sjukdomar så blev det bara för mycket.

Jag är så glad & tacksam över att jag har en sån underbar familj
& underbara vänner som förstår & stöttar när det behövs.
Utan dem vet jag inte hur det här hade slutat.

Jag hoppas att vi har fått vår beskörda del av elände nu,
för nu ska vi påbörja vårt nya liv.

Det har som sagt varit en pärs för oss allihopa men det har
hänt en hel del positiva saker nu det senaste som hjälpt mig
på fötter igen.

Jag startade den här bloggen för att min familj & mina vänner
är utspidda lite varstans både här i Sverige, på Sicilien & i andra
delar av världen.
Jag ville att mina nära & kära, både familj & vänner skulle
kunna följa min & barnens vardag då vi bara har träffats vid några
enstaka tillfällen per år & knappt det.

Men under den här dystra perioden har det varit telefonkontakt
som varit i centrum istället.
Bloggen har fått vara vilande med tillfälligt avbrott under en tid
men nu ska den igång igen...

Jag hoppas att ni, familj & vänner, återigen vill följa vår vardag
med allt vad det innebär...motgångar & medgångar, glädje & sorg.

Det blir lite förändringar nu för om knappt två månader flyttar vi
tillbaka ner till Blekinge...


Kommentarer :

#1: Carolina

Men oj, har du förlorat jobbet och så ska ni flytta?? Har du fått jobb där eller hur kommer det sig? Massor med kramar till dig, du har varit saknad! kram

skriven
#2: Jenny A

och då kommer jag inte behöva läsa om vardagen... då blir jag än MER en del av den?

Kram, härligt att få er tillbaka ;)

skriven
#3: attis

Hej vännen. Vad skönt att det börjar kännas bättre. Efter regn kommer solsken sägs det ju. Ha det så jättebra och var rädd om dej.

Bamsekram

skriven
#4: Mamma Russin

Men söta gumman..



du har då gått igenom massor nu.. har du blitt av med jobbet? usch vilken tuff tid ni haft.. har du din familj i blekinge eller då?



ha det gott vännen, stora stora kramar

skriven
#5: Jessica

Åh vännen kramar om

Vilket elände du varit igenom!

Jag förstår dock hur det är att vara där nere på botten och simma runt, jag ligger där själv och famlar med alla sjukdomar vi dras med här, och seperationen....det är tufft och man kämpar för att bara orka hålla ihop phu

Det måste gå helt enkelt!



Vad KUL att ni ska flytta tillbaka till Blekinge,

då kommer du ju liiiite närmare mig oxå ;)

Ska bli spännnade att få läsa vidare,

jag tänker på dig och är så innerligt glad att du känner att livet börjar vända mot det positiva igen!!!!



Massor med kramar!

//Jessica

skriven

Kommentera inlägget här :