Villervalla med livets vändningar

God morgon!

Det har varit lite tunnsått med inlägg här de senaste veckorna.
Det har varit en hel del "ups & downs" som gjort att det mesta
är villervalla i livet just nu.

Vi fick för ett par veckor sen den överraskande nyheten att vi
skulle få en liten till. Jag var gravid!
En omvälvande nyhet som fick oss att lägga om våra framtida
planer & börja tänka i andra banor.
Jag måste erkänna att vi blev lite tagna på sängen men efter
ett tag så var vi lika himlastormande lyckliga som med de
andra små liven, Sofia, Anna & Arvid.

Lyckan varade nu inte så länge tyvärr.
Det var inte meningen att det här lilla livet skulle få dagens ljus
& jag fick ett missfall som helt tog musten ur mig både
psykiskt & fysiskt.

Som tur är så har jag många runt om kring mig, både nära &
kära men även helt nya bekantskaper som är helt fantastiska på
att hjälpa, stötta, visa ödmjukhet, empati & kärlek.
Utan dessa fantastiska människor hade jag nog inte orkat kämpa.

Som ni alla vet så har vi en liten kille här hemma som är sjuk mest
hela tiden, med sjukhus & läkarbesök titt som tätt.
Nu äntligen har utredningarna satt igång & han har fått en underbar
läkare som ska hålla i det hela, Sari heter hon.

I går var vi hos henne i flera timmar för en ordentlig genomgång
där hon förklarade in i minsta detalj om hur det kommer att gå till.
Arvid är så duktig nu vid undersökningarna, så pass att han inte ens
visar en min när de tar prover på honom.

Det kommer att bli tufft framöver men Sari peppade oss med att
det mesta kommer att ge med sig inom de närmast två åren,
kanske ännu tidigare.

Det var med en stor lättnad vi gick ut från mottagningen &
jag är så glad över att det var just Sari som blev Arvids läkare.
Nästa vecka är det redan två besök inbokade så nu äntligen
är proceduren igång!

Det här gör att jag kommer att vara hemma ett bra tag framöver
för att koncentrera mig på att vi ska bli en stark &  frisk familj.
Våra framtidsplaner får återigen ta ett steg tillbaka men för mig är
min familj & mina barn & vår hälsa viktigaste av allt & så länge vi har
varandra så övervinner vi allt!


Tack alla Ni som finns här för mig & min familj!
Jag älskar er med hela mitt hjärta.





Kommentarer :

#1: Wojtan ♥

GOd morgon vännen



Vad tråkigt att läsa att det inte blev någon bebis.Det finns inte mycket till ord som kan trösta, så jag väljer att bara beklaga.

Du vet vart jag finns om du behöver prata.



Underbart däremot att läsa att ni fått en läkare som du litar på och mår bra av. Det är A och O.



Massor av kramar Åsa

skriven
#2: Jessica

Åh vännen, skickar mängder med stora kramar och omtanke till dig!

Det är tufft, tufft att behöva gå igenom ett missfall, det är så mycket hormoner och känslor som åker genom kroppen, och frågan varför!

Blir ändå glad av att läsa att du får så mycket stöttning runt om kring dig, det är så enormt viktigt.



Var rädd om dig gumman och hoppas innerligt det går bra med utredningen för eran lille kille.



Stora varma kramar!

//Jessica

skriven
#3: Carolina

Så trist med lilla bebisen, men härligt att allt annat har en ljusning - ni kommer fixa det här galant! kramar

skriven
#4: Mamma Russin

hej gumman..



men nej så ledsamt, förstår nu dina tidigare inlägg, din ledsamhet..



Stora kramar från mig.. :)

skriven
#5: Sara - Thaison

Hejsan,

det är andra gången jag är här och tittar in hos dig. Vad tråkigt att läsa om bebisen. Det måste vara otroligt jobbigt. Först ställa in sig på tillökning i familjen och sedan bakslaget. Jag vet att inga ord kan trösta. Sänder iallafall en varm kram från Thailand.



Jag blev glad när jag läser om läkaren och utredningen som påbörjats. Det är a och o att få den rätta läkaren. Jag håller allt tummar att det ska gå bra.



kramar ifrån värmen

Sara

skriven
#6: Ingela la la

<3 Du är stark, glöm inte det! Finns här när helst du vill.



Kram

skriven
#7: Jenny A

Ta hand om varann, som du säger, det viktigaste är familjen, allt annat kan kvitt aett tag eller hur ;)

Kramar från oss i swinget

skriven
#8: Majsan

Hej vännen! Så tråkigt...du vet att du alltid kan ringa...Jag har inte hängt med riktigt. Har varit mkt nu och så åker vi på tisdag. Ska se om jag hinner slå en pling i helgen! Kramar i massor

skriven
#9: Rebecca

Goding!

Jag finns här, inte just där med dig, men här ett telefonsamtal bort och alltid, alltid, alltid!

Kramar massor på dig och hoppas att snar å krama dig på riktigt igen.

Vad skönt med Arvids utredning och att ni fått en läkare ni känner förtroende för.

Ni är en helt enastående familj och ni fixar detta!

Massor med varma kramar!

skriven
#10: Popprinsessan

Jag är verkligen ledsen för er skull... Det har varit så mycket för er den sista tiden och så nu detta....



Skönt att höra att ni verkar ha fått en bra läkare till Arvid iaf. Mu håller jag tummarna för er och framtiden!!



Kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :