Makalöst



Idag är första dagen den här veckan som jag känner mig
utvilad & någorlunda i balans...än så länge.
Var uppe med tuppen i morse & hjälpte Anders med barnens
morgonbestyr men så fort de hade stängt dörren efter sig
så rasade jag samman & sov till halv elva!
Men som sagt var, nu känner jag mig ok!
Vill tacka alla ni söta fina vänner för allt stöd & alla fina
uppmuntrande ord. Vad skulle livet vara utan er!

Ikväll så kommer Mamma & Lasse för att stanna hela helgen.
Det är alltid lika skönt när de kommer men den här gången
är det mer än skönt. Jag har haft en sån stark längtan efter
Mamma hela veckan & nu kommer hon äntligen.

Anders & jag ska gå på teater på lördag.
En av mina födelsedagspresenter från honom var biljetter
till "Ett makalöst bröllop" på Lisebergsteatern & det är alltså
nu på lördag...

Om inte svensexan hade legat dagen före bröllopet,
om han inte hade beställt in den där sista whiskeyn.
Om han inte hade vaknat i bröllopssviten och om han bara
hade hunnit träffa sin bestman och hans nya flickvän.
Om inte bruden hade valt att göra sig i ordning på hotellet,
om svärmor hade varit klar med bröllopsklänningen.
Om bara städerskan inte sagt sig vara den hon var och
om inte kärleken hade slagit till vid första överkastet.
Då skulle det ha blivit... ett makalöst bröllop!

Visst låter det som om vi kommer att få oss många
härliga skratt under föreställningen & det är precis vad vi behöver nu!

Vi ska givetvis ta en shoppingrunda på stan & en
underbar middag på Heaven 23 innan teatern medans Mamma
& Lasse passar de små...
Välbehvligt, vad mer kan man säga :)

Kommentarer :

#1: Ingela la la

Låter som något som är exakt vad ni behöver.. Fast jag tror att det skulle om möjligen bli ännu bättre om jag oxå var med, jag kanske kan klämma in mig mellan er på teatern ;)

skriven

Kommentera inlägget här :