Det regnade bort...



Det blev ingen premiärtur på hästryggen för Arvid.
Den regnade bort...
Vi packade in oss i bilen,innan regnet kom,
& körde till Pizzerian för attintaga en snabbmiddag innan
vi åkte vidare mot Kättilsröds 4H-gård. Smarrigt värre...
Mätta & glada kom vi fram, Anders släppte av oss för att
själv åka & parkera bilen.
Vi hann precis hoppa ur bilen & ta på oss regnkläderna innan
himmeln öppnade sig. Men skam den som ger sig är ju
familjen Bergdéns motto.
Vi knatade runt som värsta frilufsarna & tittade på alla djuren,
jag köpte lite krukorpå loppisen som jag ska måla om & ha på
min nya altan. Ett tips från min kära kusin... Tack Catta!
Anna & Anders åkte traktor i ösregnet medan Arvid & jag
provade fiskelyckan i fiskdammen.
En nyckelring med en läskig döskalle var vad vi fick på kroken.
Blöta & frusna stegade vi mot bilen, utan att ens få se majbrasan...
Vi blev inbjudna till våra kära grannar Tomas & Camilla & Elsa på
kvällsfika & bus och det var vi inte sena på att tacka ja till.
En riktig trevlig kväll i glada vänners lag blev det & nästa år är det
vår tur att bjuda igen...fast i Karlshamn då...
Nu sover de små, Maken ligger & kikar ifatt på  ett Supernaturalavsnitt
& jag väntar & längtar efter att få se nästa avsnitt & nästa & nästa....
Världens bästa serie...just nu.

Väl mött & Sov sött kära vänner.


Kommentera inlägget här :