Infektionskliniken

Vilken dag!
Då jag fortfarande inte är ok så tog jag
mig i kragen & ringde vårdcentralen.
Jag fick en tid i efermiddags men de ville att
jag skulle åka in till infektionskliniken med den
stora skrutten.

Anders fick komma hem från jobbet för att köra
oss in till Östra sjukhuset.
Väl där så fick vi vänta & vänta & vänta.

Sjuksköterskan kom in till slut & frågade de vanliga
basic frågorna, tog tempen, blodtryck & en snabbtitt
i halsen sen var det bara att vänta & vänta & vänta igen.

Läkaren som så småningom kom in var superbra.
Hon kollade igenom skrutten & tog en massa hals & blodprover.
Min stora skrutt gillar inte sprutor så hon fick ligga ner på
britsen & läkaren tog en nål som egentligen är till för små bäbisar.
Hon är ju trots allt min bäbis när hon är sjuk :)

Ett av proverna skulle bara ta en halvtimme så vi fick vänta kvar
för det resultatet som visade sig vara negativt. skönt!
De andra testerna skulle ta flera timmar så vi fick åka hem
så länge. Jag fick avboka min läkartid för att få en ny tid på
torsdag. 
Skrutten går ju före allt annat!
Testerna var negativa idag skönt nog men vi fick strikta förmaningar
att komma tillbaka så fort hon blir sämre för det kan vara i förtidigt skede
för att se om det är nöff nöff. Lite läskigt men vad ska man göra när de
inte kan svara på vad det är,
Nu ligger hon med högfeber inne i min säng & sover, resten av familjen är
på kalas & jag sitter som vanligt med en stor kopp honungsvatten & kämpar
för att bli frisk tills imorgonkväll...




Kommentarer :

#1: Nina - Glamourmamman

Klart du får vip nästa gång också :-) Fast jag tror inte det är risk för kö så många helger till.



Krya på er i familjen! Kram Nina

skriven
#2: Milla

Krya på er där hemma! Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :