På äventyr i Bergsjön...

Idag har vi varit på äventyr i Bergsjön!
En stadsdel som jag aldrig förr varit i
men som kommer att få flera besök av
familjen Bergdén.
Vilka underbara lekplatser det finns där...

Här är vi nyanlända på ändstation Komettorget!
Spännande värre...
Köpte en korv med bröd till barnen...
Den godaste korv vi någonsin ätit tror jag...


Både Anna & Arvid...och även jag...var helt fascinerade
av den stora gula grävskopanl


Arvid in action på lekplatsen!


Anna in action...
Hon var tokig i den långa långa blåa rutschkanan som låg
inne i skogen vid den fantastiska lekplatsen.
Det blev många åkturer på den vill jag lova! :)


Anna & Arvid busade hel dagen på denna fantastisk lekplats.
Moster Annamy assisterade i den vilda lekarna till barnens
stora glädje.


Trötta & hungriga tog vi oss till Bergsjökrogen för en
smarrig middag!
Anna fick kebabtallrik & Arvid lasagne.
Vad jag åt lämnar vi därhän...det visar sig nog tyvärr på
vägningen på måndag...

En fantastiskt härlig dag i denna lite exotiska stadsdel har vi haft!
Tack Annamy för att vi fick komma & hälsa på!

Anna har fortsatt äventyret med att följa med storasyster
Sofia när hon ska träna Dancehall inför Hammarkullefestivalen
som är nästa helg.
Arvid & jag ska ut & busa lite till i solen & sedan ska vi
ta ett dopp i badkaret innan Anders kommer hem från jobbet...

Ha en fortsatt trevlig Kristihimmelfärdsdag alla kära vänner!



Kommentarer :

#1: Pysen73

Ibland är det riktigt kul att turista i sin egen stad :o)

skriven
#2: Jenny -

Gu vilka härliga bilder:) Ser super mysigt ut! Hoppas allt är fint med dig? Kram Jenny

skriven
#3: Jenny -

hihi såg precis att vi skrev om varandra :) hihi!



Dammsugaren kostar 1200kr på elgiganten! Nej pust har inte hittat någon klänning, hoppas fortfarande på att gå ner några kilon till så jag kommer väl stå o ha panik bara dagarna före galan, hihi ;)



Har du hittat klänning ännu? Kraam!

skriven
#4: Ingela la la

Ni ser ut att ha haft en härlig dag i exotiska Bersjön!

Plastet har kommit, vi kanske kan lämna det imorgon innan vi åker?

Ha en bra kväll.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :