Tre dagar på sjukhus



Hej Allihopa!
Tack för att ni alla är så omtänksamma & snälla!

Jag tänkte berätta lite om vad som har hänt den senaste veckan.

I tisdags förra veckan åkte vi in till barnakuten på Drottning Silvias barnsjukhus.
Efter bara en timmes väntan fick vi träffa en väldigt trevlig läkare som tittade på Arvid. Observera, Tittade!
Han konstaterade att lillkillen hade öroninflammation på höger öra & en halsinfektion, han lyssnade även på lungorna som hördes helt ok. Vi fick Kåvepenin utskrivet & fick åka hem.
Arvid hade då haft feber till & från i en vecka & närmare 40 graders feber sedan söndagen & han hade varken ätit eller druckit sedan dess.

Väl hemma var det ju helt omöjligt att få i honom Kåvepeninet som han skulle ha två gångerom dagen i fem dagar.
Han spottade eller kräktes ut det direkt han fått det.
Så febern gick inte ner utan snarare eskalerade trots febernedsättande & på torsdagen kissade han till och med blod.
Då var det åter dags att åka in till akuten.

Denna gången var det massor med sjuka barn i väntrummet & totalt var vi där i en fem-sex timmar.
När vi äntligen fick träffa läkaren så gjorde de i varje fall mer än bara tittade på Arvid!
Det togs en massa prover &  han röntgades.
För att ge ett exempel på hur dålig Arvid var så var hans snabbsänka, som ska ligga på under åtta, uppe i 219!
Ja, jag skrev rätt, snabb sänkan låg på 219 & vi blev ändå hemskickade igen! Helt otroligt!
Denna gång med ytterligare en diagnos, lunginflammation, & igen Kåvepenin utskrrivet.
Nu skulle det tas tre gånger om dagen i tio dagar. Ni kan ju gissa hur det gick!
Vi fick även rekommendationen att mata honom med soppa!
Soppa! Ungen har inte fått i sig något sedan söndagen & vi ska ge honom soppa!
Gissa om jag var i upplösningstillstånd i bilen på väg hem....igen.

Detta var alltså på torsdag kvällen & det verkade som om Arvid blev lite bättre.
Febern gick ner & han orkade leka lite, vi fick till och med i honom två teskedar gröt på fredagen!
Anna var bjuden på kalas hos Elin på lördagen & hon & jag gick hemifrån vid 12.30.
Anders hade precis lagt Arvid då så allt var frid & fröjd.
Kalaset var så roligt så vi stannade några timmar extra och var inte hemma förrens vid 16.30.
Arvid hade precis vaknat då, återigen med över 40 graders feber. Vi satte genast in febernedsättande
men då det inte hjälpte så ringde jag sjukvårdsupplysningen som sa att vi genast skulle åka in.

Återigen samma procedur som innan, fullt med sjuka barn, lång väntan, en massa prover men till slut
efter sex timmar och en helt underbar sköterska & läkare så blev vi inlagda på akutavdelning 330!
De kunde inte fatta att vi blivit hemskickade på torsdagen.
Antibiotika sattes in intravenöst på Arvid, inhalering gjordes tre gånger per natt & en massa prover togs igen
& under tiden hade jag blivit smittad av alla sjuka små raringar på akuten!
Det är inte alls kul att ligga på akutavdelning med sin sjuka tiomånaders bäbis & själv ha vinterkräksjuka!

Efter tre dagar på avdelning 330 så fick vi åka hem!

Arvid till synes rejält mycket bättre & jag fortfarande kräksjuk!

Arvid blir bättre & bättre för varje dag som går & jag, jag har gått ner fyra kilo sen i lördags!
Jag vill ge en stor eloge till alla som arbetar på Avdelning 330!
Ni är helt fantastiska!
Tack alla vänner för er tröst & ert stöd!

Kramar i massor

Kommentarer :

#1: Ingela

Det är så skönt att ni är hemma igen och att Arvid är på bättringsvägen. Vad smal han ser ut... Lillkillen

puss

Kram Ingela

skriven
#2: jenny a

Skönt att ni äntligen är hemma.POK

skriven
#3: MammaRussin

åh vad skönt att ni är hemma igen.. och att lillemannen mår lite bättre.. men har du blitt sjuk nu din krake.. :( ja alltid ska det vara nått...



så söt han är på kortet finaste arvid!!



kramen

skriven
#4: sofiabergdén .

haha, jag som redan vet hela historien blev tårögd när jag läste detta :'(



älskar min snuttepojke.. jag är så glad att han börjar bli frisk, och han va så söt igår när han skrattade.. jag har inte sett han skratta på flera dagar.. :(



PUSS TILL VÄRLDENS BÄSTA FAMILJ - Bergdén <3

skriven
#5: Katja

Helt galet att ni kunde bli hemskickade när han var så sjuk =( så borde det inte få gå till. skönt att han mår bättre nu i alla fall!!!

skriven
#6: Micaela

Nämen vad arg man blir när man läser sånt här!

Att man ska bli hemskickad så många ggr!



Samma hände oss för nåt år sen.. eller jag vi fick inte ens komma in!

MEn efter nästan en vecka med feber så fick vi det!

Det slutade med ambulansfärd å syrgas!

Hon hade lungiflammation, öroninflammation å halsfluss!



Kunde inte syresätta sig själv.. då var vi rädda på riktigt!



Hoppas ni kryar på er riktigt ordentligt!



Massa kramar

skriven
#7: Maria

Åh, jag har tänkt på er varje dag sedan lördags efter kalaset. Skönt att ni är hemma o på bättringsvägen.

Ingela har hållit mej uppdaterad.



Kramar i massor

skriven
#8: Sessan ☆

Hualigen stackars lilla hjärtat vad han gått igenom!!!



Tvi tvi för att han raskt är frisk & pigg igen.



& God bättring till dig ;D



//Sessan

skriven

Kommentera inlägget här :