Nyskördat

Idag har Anders & Anna skördat vår egenodlade potatis.
Det blev hela tio kilo som plockades upp ur vår lilla odlingslott.
Inte illa va?!


Regnet har fullkomligt öst ner hela dagen.
Tänk att behöva stå i regn & blåst med hela
campingkitet att packa ner.
Jag är så glad över att vi bestämde oss för
att åka hem en dag tidigare.
Ibland har man minsann turen med sig.

Anders tog med sig Anna in till Bergakungen
i eftermiddags för att titta på Ice age 3.
- Den var jätteläskig Mamma, men jag är modig!
Annas kommentar när jag frågade om filmen var bra.
Min lilla tjej är nog mer för Mamma Mu & Pippi Långstrump.
Anna & jag ska snart ha en mamma&Annadag med
bio, shopping & restaurangbesök.
Den är viktigt att barnen får lite egentid  med oss,
och vi med dem såklart.

Arvid & jag har varit hemma & busat hela dagen.
Byggt med klossar, lekt med brandbilen & hoppat runt
i lägenheten som små hoppetossor!
Vi har haft så mysigt, han är så pussig & gosig just nu.
I vanliga fall så brukar han ju fara omkring som ett jehu,
kan inte vara still en sekund, men idag har vi suttit
& pussats, läst sagor & till och med lekt en lång stund
med tågbanan...

En riktigt mysig dag trots det regniga vädret!


Kommentarer :

#1: Rebecca

Hej fina!



Vilken mysdag ni haft du och Arvid. Och Anna med pappa med. Man behöver verkligen avsätta lite tid för de en och en, tror de själva med tycker det är jätte mysigt. Celine och jag brukar ta våra svängar till stan, bara köpa glass, äta eller något annat. Och varje gång påpekar hon hur mysigt det är att vara med mig själv.



Massor med kramar

skriven
#2: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Tack :)

Hoppas du hittade något intressant och att du kanske hittar tillbaka igen :)

skriven

Kommentera inlägget här :