I dag börjar det

I dag påbörjas förberedelserna inför mitt nya liv.
Livet som heltidsarbetande småbarnsmamma.

Det är inte utan att jag är lite nervös ska jag ärligt säga.
Arvid ska sova på dagis för första gången idag så jag
ska passa på att åka på ett litet förberedelsemöte
med min blivande chef.
Ska bli intressant att höra vad som är tänkt för mig
från företagets sida sett.

Nu har jag drygt två veckor på mig att fixa iordning
allt här hemma, som typ garderober och liknande.
Det skulle inte vara så dumt om Rebecca kom upp
& fixade garderoberna & Annamy resten av hemmet.
Men någon gång måste man ju ta tag i saker & ting själv
eller hur!
Kan ju vara dax  nu!

Det blir en rejäl spurt även på viktnedgångssidan.
Jag måste ju införskaffa mig en helt ny garderob till
mitt nya liv så de här förbannade extra kilon måste
bort, fortare än kvickt.

Viktväktarna fick sig ett dystert besök igårkväll men
det är ingen idé att hänga läpp.
Jag har ju själv satt i mig alla onyttigheter som har
gjort mig till en degig klump.
Kvällen fortsatte dock på ett svettigt dansgolv i två timmar
med Sofia så nu ska här jagas kalorier på heltid.
Lite hjälp av Allie ska jag nog ta oxå...
Allt för välmåendets skull...& jag mår definitivt inte
bra av att se ut som jag gör nu.
Så för att sammanfatta det hela...
Ett nytt liv, ny kropp, ny garderob & ett jävlar annama
är vad som väntar den här lilla damen i fortsättningen.
Anders ska få en helt ny fru när han kommer hem!

Nu ska jag kila till jobbet.
Ha en underbar dag alla söta!

Kommentarer :

#1: Miafia

Mot nya framgångar!! Visst är du härligt när man väl satt målet och påbörjat resan! :-)

Siktet inställt och ett jäklar anamma, you go girl!

Kramar

/Marie som oxå viktväktar...nu är vi många

skriven
#2: Amanda

Du är grym tjejen! Hur du hinner med allt förstår jag inte!

Kram på dig!

skriven
#3: Carolina

Heja du - önskar jag hade en bråkdel av all din ork och energi! ;) kram

skriven
#4: Mamma Russin

hej hopp...

här var det fart och fläkt..

så roligt med en ny garderob, visst fixar du viktväktarn gumman... :) hejja hejja..



kramisr

skriven
#5: Anders Bergdén

Asså jag får en ny fru säger du!

Bara hon är som min gamla goa fina fru. Du anar inte hur mycket jag saknar dig här i främmande land. Shit det har bara gått några dagar men jag vet inte hur jag det skall gå en hel månad utan att få vara med dig.



suck...



Lycka till med allt därhemma, du är superduktig och jag är så stolt över dig.



Älskar dig!

/A

skriven
#6: AnnaMy

Jag hjälper dig när jag kommer upp. Fönsterputs!öjöjöj :)

skriven

Kommentera inlägget här :