Underbar dag

Vi hade en helt underbar dag på Liseberg igår!
Strålande solsken & pigga & glada barn!
En perfekt premiärdag helt enkelt!

Som jag förutspådde så stod vi utanför grindarna
& skakade galler långt innan de öppnade :)
Spända & förväntansfulla som bara den...


När grindarna till slut öppnades var Anna näst intill i upplösningstillstånd...
Hon är rent galen i Liseberg & att åka karuseller, så vi slog till ordentligt i år
& köpte guldpass åt hela familjen.

På den korta stund vi var där igår så hann Anna åka femton karuseller, däribland en
riktigt läskig en...
Så vi kommer nog att få användning av våra guld pass!
De är ju inte billiga precis, men dock värda varenda krona för den här
Lisebergstokiga familjen... :)
Liseberg kommer alltså att vara vårt andra hem i sommar!
Härligt!

Här kommer lite härliga bilder från vår dag;


Anna tog sig en lite flygtur i solskenet...


Lite kötid till radiobilarna får inte den här lilla damen på dåligt humör inte!


Bilden blev lite suddig, men det är inte så konstigt, för igår kom Anna på
hur man ska göra & fick en rasande fart på bilen, till hennes stora glädje.
Stolt som en tupp var hon, men stoltast var hon nog efter att hon & jag åkt
Flumridern! Stackarn var helt skräckslagen när vi väl åkt klart men trots
det ville ändå åka en gång till med Pappa!
Vilken tuff tjej vi har!


Tuff är väl inget ord som passar på mig precis...
Anna & jag tog en tur i cykelkarusellen, och tro mej..., den snurrade!
Snurriga karuseller & jag, som är lite till åren kommen, är ingen bra kombination!
Det var definitivt både första & sista gången jag sätter mig i den igen... :)


Arvid, han sov den mesta tiden vi var där, men en liten tur i ponnykarusellen
hann han ändå med...& en fisketur i fiskdammen med en cool
motorcykel som nappade...
Han kommer nog oxå att bli galen i Liseberg.
Han sken som solen där han satt som en kung i sin vagn!



Jag har en massa fler bilder som jag kommer att lägga upp lite senare...

Oj då!
Jag har ju glömt att berätta att gårdagen även bjöd på en liten blinddate!
En väldigt lyckad sådan må jag säga!
Två Lisebergstokiga familjer passade på att träffas för första gången på
denna härligt soliga premiärdag.
Louise är en störtskön tjej som har bloggen This is my Life.
Passa på att kika in hos henne!
Anna & hennes Lille E fann varandra direkt, vilket ni kommer att se
på bilderna som jag lägger upp imorgon.
Missa inte det!
Det kanske till och med dyker upp en liten bild på mig & Louise oxå...

Nu är det fax att krypa till kojs.
Är lite lagom trött i kroppen efter kvällens danspass!
Imorgon är det ju dax för viktväktarbesöket med tillhörande vägning...
Spännande värre...



Kommentarer :

#1: Karin (Albins mamma)

Åh gud vad roligt med Liseberg! :)



skriven
#2: Pysen73

Lite avis är jag allt... men bara pyttelite ;)

skriven
#3: Louise i Gbg

Lycka till på vägningen idag!



Ja det var jättekul att träffas! Jag har också lagt ut de få bilder jag tog i lördags. En på Anna & lilla E i grodorna (säg till om ej ok att jag la ut den så tar jag bort den direkt).

Vi ses ju ganska snart igen.



Kram!

skriven
#4: Pysen73

Hoppas att vädret blir bättre då, den senaste veckan har det bara varit grått och trist...

Bilderna är tagna här i Giardini

skriven
#5: Karin (Albins mamma)

Ja men visst va. Haha ja jag har söta killar.

Det har ju du med, visst är det härligt? :)



Vi har haft en ganska bra helg (med underbart väder) trots Albins hemska förkylning. Ni också förstår jag bara av Söndagens tripp? :)



Kram!

skriven
#6: attis

Gomorron. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Våra tjejer brukar vara i Göteborg på somrarna när de var yngre. (min svägerska bor där) Då var det Liseberg från morgon till kväll. Ha en bra dag.

Kramisar

skriven
#7: Therese - Eira min ögonsten - Tävling & Bloppis!

tack så mycket :D



Ni verkar ha haft en toppendag!

skriven
#8: Jessica

Åh vad mysigt med Liseberg.

Vi var aldrig där förra året och mina barn tok-längtar dit,så i år blir det en tur dit igen har jag lovat :-)



Tusen tack för besöket på min sida,det är alltid så kul med nya läsare,och jag ser att du oxå ska gå på Mammablogg-galan,vad roligt :-)



Mina barn är 11 o 7 och har varit utsatta för vattenkopps-viruset många ggr men det är först nu som de fått det,är glad att det snart är över,samtidigt som det är skönt att det bortgjort nu :-)



Kram Jessica-som absolut kommer kika in här fler ggr!

skriven
#9: Amanda

Solen tvekar här med. är lite halvdisigt men temperaturen är ändå hög så vi ska ut och njuta idag hur som helst! ^^



ha en fin dag!

skriven
#10: Jenny

Oj vilken härlig helg ni ser ut att ha haft :)Och vilken tur med vädret också! Lycka till på vägningen i dag, kommer gå galant för dig! Vår lektion är inställd nu på torsdag så vi har ingen riktig vägning förrän tills nästa vecka men tänkte tjuvväga mig här hemma på torsd så att jag inte tappar motivationen. För nu jäklar ska jag klara det här!



Ha en underbar dag, kram Jenny

skriven
#11: Milla

Åh, så roligt med Liseberg! Och vilket sommarväder det ser ut att vara :) Ha en toppendag! Kram

skriven
#12: Annika

Jahapp, klart att du skulle vara där nar dom VERKLIGEN öppnade....

skriven
#13: ♥ MammaRussin

hejsan gumman..:)



vilken fin dag ni haft .. :) urk, jag blir tyvärr åksjuk bara av att gå in på ett tivoli så här åks det inte en enda karusell..:(



lycka till med vv vägningen.. håller med , spännande... men det går nog bra va?? ;)



kram

skriven

Kommentera inlägget här :