Ett, tre & arton...


Visst är det underbart att vara mamma till tre!
Men ibland är det fruktansvärt jobbigt!

Ena stunden sitta på golvet & rulla bollar med ettåringen Arvid,
nästa stund är det treåringen Anna som vill ha uppmärksamhet i massor
annars får hon värsta utbrottet, nästa sekund kommer artonåringen &
ber om pengar, vill prata allvar eller skäller på mig för att jag låter som
en flodhäst när jag äter...

Har hos oss är alla i trotsåldern, ettåringen, treåringen & artonåringen som
är i full färd med att bryta sig loss från navelsträngen, vilket jag förtvivlat försöker
hålla kvar ett tag till...
Hon är ju fortfarande min lilla bebis...min förstfödda...mitt allt!

Sofia är som jag har sagt förut, beviset på att man som ensamstående mamma
kan klara att uppfostra sin dotter till en helt fantastisk människa!
Jag har givetvis haft fantastisk hjälp av Mamma & Lasse, men jag är ju
navet i hela maskineriet trots allt...
Nu låter sdet kanske som om allt alltid är på topp här hemma!
Så är det inte kan jag säga!
Här är rent för jävligt ibland, kanske allt som oftast oxå...men allt det goda
uppväger allt annat.
Jag önskar att ni alla fick chansen att lära känna denna underbara unge, för
hon är fantastisk!

Min älskade Sofia, världens bästa dotter & storasyster!

Glöm inte att kika in på hennes blogg!

Kommentarer :

#1: Micaela

Du verkar vara en kanonbra mamma :-)



Kramar

skriven
#2: Elin (Edvinsmamma)

Va fint du skriver om dina barn fast dom alla är i "trotsåldern" :)



Du måste ha varit ung när du fick din första dotter?



Kram

skriven
#3: sofiabergdén .

Aaaw mamma, du är underbarast..

Allt för mina syskon <3



Älskar dig

Puss <3

skriven
#4: Afrodite

Godmorron!

Aw, vilken härlig beskrivning av din familj! Underbart! Förstår verkligen att det inte är en dans på rosor, med tre i så olika åldrar och alla med sina små "trotsar", men ni låter så harmoniska och fina (förstår äen kaoset som kan uppstå, men det hör till). Du verkar vara en härlig mamma med båda fötterna på jorden. =)

Usch du, den där navelsträngen ja! Jobbigt! Och fort gick det! Ena dagen var de 1 år och nästa 18! Min äldsta son (21) flyttade hemifrån i januari och det var tufft! Nu först börjar jag "vänja" mig, om jag nånsin gör det riktigt...Vill ju ha hela min familj omkring mig...alltid! =)

Jag har redan bekantat mig med din goa dotter, Sofia. =) Vi tittar in till varandra lite då och då...härlig tjej! (lik mamma? hihi)

Kramen och ha en fin onsdag!

skriven
#5: ♥ MammaRussin

du har så fina barn... och jag gillar din sofia starkt..:) kollar ofta in till henne... :)



kramkram

skriven
#6: **Wojtan**

Hej



Mammalivet är verkligen inte så lätt alltid. Måste vara både tufft och underbart att ha barn med så olika åldrar?

Kram Wojtan

skriven

Kommentera inlägget här :