Det blev en härlig dag ändå...

Trots den bistra morgonen så blev
det ändå en härlig dag till slut!
Barnen & jag tog en promenad runt området där vi bor.
Arvid somnade som en stock i vagnen & Anna tog med sin
snuttkanin i sin lilla sulky.
En sulky som för ett himla oväsen med sina hårda plasthjul.
Det är nog dax att köpa en riktig dockvagn till henne...

Lite poserande på lilla klipphällen blev det oxå som ni ser.
Storasyster Sofia brukar ta med Anna på fotosessioner ibland och man
märker att hon poserar som en riktig liten fotomodell... hihihi

Anna har länge haft problem med att lära sig cykla.
På hennes dagis finns inga cyklar för barnen att lära sig på,
Och eftersom Anna fyller år i december så har hon inte kunnat öva i vinter.
Men idag!
Idag tog hon cykeln & bara cyklade iväg alldels själv!
Gissa om hon var stolt...för att inte tala om vad hennes mamma blev då!
Stolt som en tupp...fast jag egentligen är en hönsmamma :)

Nu ska hon få träna några veckor på trehjulingen innan vi tar fram den
riktiga cykeln hon fick i treårspresent!

På tal om presenter...
Anna fick en ny jättecool vattenkanna av lillebror Arvid i påskpresent.
Lite vårstädning & vattning av både det ena & det andra gjordes häromdagen.
Hittade lite foton i kameran från denna underbara soliga dag, så håll till godo...

Visst är kannan cool! Den är inköpt på iems här i Amhult...



Kommentarer :

#1: Amanda

Jättesöt vattenkanna. ^^

skriven
#2: Afrodite

Vad härligt att ni fick en fin dag! Mysiga bilder!

Det är konstigt det där med cykling - plötsligt bara kan de. Förstår att du är stolt! =)

Hoppas ni får en fin torsdag oxå. Här är i alla fall vädret strålande! Kram

skriven
#3: utlandsmamman

Att semestra i Sverige är inte fy skam det heller (på tal om din kommentar hos mig) - det är bara så synd att man aldrig vet i förväg hur vädret ska bli. Bokar man in en vecka kan det vara 27 grader och strålande sol eller 14 graner och regn...



En sån där vattenkanna vill jag med ha! Tror mina växter skulle må väl av att jag tyckte det var lite roligare att vattna :)



HA en bra dag!



skriven
#4: Pysen73

Innan du vet ordet av far hon runt som ett jehu på den riktiga cykeln! :o)

skriven
#5: Louise i Gbg

Åhh nostalgi för mig för jag hade också en vattenkanna i form av en elefant när jag var liten minns jag, men den var ljusblå.



Sv: Japp :-) nu närmar det sig Liseberg-lördag :-)



OCH solen skall skina då med!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :